Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:50:59 GMT

۳۲ هزار محتوای الکترونیکی در مدارس البرز تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۴۲۳

۳۲ هزار محتوای الکترونیکی در مدارس البرز تولید شد

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا مدارس را حدود ۲ سال تعطیل کرد اما جریان آموزش به همت معلمان در بسترشبکه آموزشی شاد با دقت و کیفیت بالا صورت گرفت و اکنون نیز مدارس به صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست وکلاس های درس خود را دراین فضا به صورت فعال و کیفی دایرکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: دانش‌آموزان با بهره ‌برداری ازاین محتواهای آموزشی توانستند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.

قاسمی تصریح کرد: به منظور ارتقای کیفی آموزش های غیر حضوری برای دانش آموزان، دوره تخصصی تولید محتوای الکترونیکی ویژه معلمان در پایه های مختلف تحصیلی به تعداد ۷۷۲ جلسه به صورت وبینار با شرکت ۷۶ هزار و ۹۶۲ نفر ساعت برگزار شد.

وی یادآورشد: توجه به توانمند سازی معلمان و بهبود عملکرد حرفه ای آنها در آشنایی بیشتر با تولید محتوای الکترونیکی از جمله مسائلی است که در دوران کرونا و حتی پس از کرونا باید به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: در تولید حدود چهار هزار محتوای الکترونیکی پرورشی نیزتقویت هویت ملی و انقلابی وتامین نیازهای عاطفی، روانی و تربیتی و آموزشی دانش آموزان با نگاه خلاقانه، کوتاه، هنرمندانه و شاخص های بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آشنایی معلمان با فناوری اطلاعات و مباحث تخصصی آموزش مجازی بر استمرار و پویایی نظام یادگیری هدفمند مبتنی بر برنامه درسی توسط معلم، تعامل سازنده بین دانش آموز و معلم تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: برگزاری وبینارهای آموزشی و پرورشی منجر به انتقال تجربه ، تبادل اطلاعات و ارتقای سطح کیفیت آموزشی درمدارس می شود که نیاز به توجه بیشتردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: محتواها ی الکترونیکی براساس زیر نظام برنامه های وزارتخانه ای در شبکه آموزشی شاد تولید شده است.

قاسمی تاکید کرد: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی برای دانش آموزان درامور درسی و کسب مهارت ها ی زندگی تبدیل شده است که نیازبه نظارت والدین برای استفاده بهینه ازاین فضا دارد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار معلم دارد.

برچسب‌ها مدارس تولید محتوا وب سایت البرز شبکه شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس تولید محتوا وب سایت البرز مدارس تولید محتوا وب سایت البرز شبکه شاد محتوای الکترونیکی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد

از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی شبکه آموزش را به عهده گرفته است. 

در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می‌رود از معلمان حوزه‌های مختلف دعوت شده و دغدغه‌های آنها مطرح می‌شود. 

همچنین در بخش‌هایی از این برنامه نیز فیلم‌های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت‌های ماندگار معلم در سینما بوده اند پخش می‌شود. 

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش‌های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویداد‌های مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکرد‌های برنامه است. 

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس