Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگراری فارس از رباط‌کریم، محسن منصوری استاندار تهران شامگاه شنبه در جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان رباط‌کریم که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات نظام ملکشاهی فرماندار سابق رباط‌کریم به جهت ارائه خدمات چند ساله در شهرستان و دلیل انتخاب امید احمدی سرپرست فرمانداری شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در مسیر انتخاب فرماندار جدید و رسیدن به آقای احمدی جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم، البته مطلوب برای ما این بود که از نیروهای بومی برای این مسئوولیت استفاده کنیم و این به عنوان یک مطالبه بوده که خود بنده در استانداری مطرح و درخواست داشته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولویت اول ما انتخاب فرماندار بومی بوده است، اما این شاخص تام ما نبوده است، که ممکن است بنا به دلایل و مصالحی از این شاخص بومی بودن عدول کنیم.

منصوری ادامه داد: برای رسیدن به یک فرماندار مطلوب به شخصه وقت گذاشته‌ مطالعه و به این جمع‌بندی رسیدیم که این انتخاب به صلاح مردم شهرستان باشد.

استاندار تهران با اشاره به مطالبات مردمی مبنی بر سکونت فرمانداران در شهرستان محل خدمت گفت: من با تمام فرمانداران و همه مدیران شرط کرده‌ام که باید فرمانداران ساکن و مستقر در شهر محل خدمتشان باشند و این یک شرط لازم است.

وی ادامه داد: امروز شاخص‌ها و مطالبه‌های مدیریتی ما خیلی فراتر از این مباحث است، استقرار شرط لازم است ولی کافی نیست، حتما پاک‌دستی مدیران شرط لازم است اما شرط کافی نیست، بلکه وظیفه ماست، بعضی از ویژگی‌ها و صفاتی که بعضا در جامعه مدیریتی به یک آرزو تبدیل شده است، اینها باید شرط‌های لازم باشد تا ان‌شاء‌الله به یک تراز مدیریتی قابل توجه برسیم.

منصوری خطاب به فرماندار جدید گفت: ما در درجه اول از شما مردم‌داری را می‌خواهیم، اینکه باید فدای مردم باشید، بین مردم باشید، در خوشی و ناخوشی و محافل مردم حضور گسترده و چشم‌گیری داشته باشید، این مردم‌داری و مدارای با مردم کار شبانه‌روزی می‌طلبد، کار خستگی‌ناپذیر می‌طلبد، باید در بین مردم باشیم که اگر در بین مردم باشیم و غم مردم را بخوریم خیلی از مسائل به خودی خود حل شده و خداوند به وقت مدیر برکت می‌دهد که اگر این برکت بیاید مدیر ان‌شاء‌الله مدیر موفقی خواهد شد. 

وی در خصوص انتخاب مدیران جوان گفت: اینکه ترجیح ما این است که از بین جوانان مدیران را انتخاب کنید به این دلیل است که مدیران جوان دونده‌تر هستند، بیشتر می‌توانند فرصت و وقت بگذارند که خود این دوندگی برکت ایجاد می‌کند.

استاندار تهران در ادامه به مطالبه دیگر خود از فرماندار اشاره کرد و گفت: انتظار این است که وحدت و همگرایی را در بین مسئوولین شهرستان ایجاد کنید، فرماندار به نوعی پدر اجرایی شهرستان است، البته ممکن است تلخی‌هایی در مسیر اجرا پیش بیاید، گلایه‌‌هایی بشود، ممکن است ادبیات بعضی تند و گزنده باشد و یا مطالبات خارج از قائده باشد باید اصل موضوع مد نظر قرار بگیرد نه گلایه‌ها چرا که بنده یقین دارم همه مردم و مسئوولین رباط‌کریم، پرند، نصیرشهر، روستاها و مناطق مختلف دلشان برای شهرستان می‌سوزد.

وی در ادامه سومین خواسته خود از فرماندار را استفاده از ظرفیت شهرستان اعلام کرد و گفت: مطالبه و درخواست مردم در استفاده از ظرفیت‌های شهرستان کاملا به جا و درست است، در این شهرستان انصافا ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی ویژه وجود دارد.

منصوری ادامه داد: درخواست داریم که برنامه‌ریزی کلان را در نظر داشته باشید اما جزئیات را هم مد نظر داشته باشید، ما از شما توقع حرکت با برنامه داریم فرصت آزمون و خطا را نداریم، فرصت حرکت ناپخته، کور و غیر هدفمند را نداریم و در عین حال که باید برنامه‌ریزی کامل و جامع باشد هم‌زمان از کوچکترین مسائل مردم هم غفلت نکنید.

وی در ادامه گفت: ما همانقدر که در خصوص مثلا فلان طرح ارتقاع شهرستان، ایجاد فلان مسئله کلان صنعتی و فرودگاه و غیره مسئوولیم همانقدر مسئوولیم که شخصی در رباط‌کریم خدای نکرده شب سر گرسنه به زمین نگذارد و همانقدر مسؤولیم که خدای نکرده پدری مشکل تهیه جهیزیه دخترش را داشته باشد پس حتما توجه داشته باشید در بین جلسات مهم و کلان کاری، جزییات مشکلات و معیشت مردم فراموش نشود.

استاندار تهران در بخشی دیگر از توصیه‌هایش به فرماندار جدید گفت: ما از شما توقع حرکت مؤمنانه و معتدلانه توام با اخلاص داریم، سختی‌های مسیر مدیریتی به حدی است که اگر در حرکت ما اعتقاد و اخلاص نباشد دچار مشکل خواهیم شد لذا حرکت مؤمنانه و جهادی مبتنی بر اعتقاد عمیق و راسخ و اخلاص باید باشد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به امکانات مدیریتی موجود گفت: ما باید در جمهوری اسلامی فراتر از امکانات کار کنیم، فراتر از ظرفیت‌های مرسوم، فراتر از این گفت‌وگوهایی که مثلا منابع نداریم، محدودیت اختیارات داریم، ظرفیت کافی‌ نیست ما معتقدیم که می‌توانیم با همین امکانات فراتر از این وضعیت حرکت کنیم.

 منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی‌‌های فرماندار جدید تصریح کرد: وی جوانی از نسل انقلاب است، تحصیل‌کرده و مسلط به مباحث مدیریتی، از خانواده وزارت کشور، آشنا به مسائل وزرات کشور، متصل و مرتبط با شبکه ستادی وزرات کشور بودع و به همین جهت قدرت پیگیری خیلی از مسائل و موضوعات را دارا است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به سفر وزیر کشور به پرند گفت: مصوبات خوبی ما در آن جلسه داشتیم که بعضی از آن‌ها جزو مطالبات مردم و نماینده مردم شهرستان و مسؤولان دیگر بود که ما پیگیر اجرای آن‌ تصمیمات هستیم.

وی در پایان تاکید کرد و گفت: تعهد ما به مردم کار شبانه‌روزی و جهادی است و معتقد و مصمم هستیم که با کار جدی، با همدلی، وحدت و همگرایی و حرکت با برنامه می‌توانیم کمک کنیم تا جایگاه شهرستان رباط‌کریم بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران محسن منصوری شهرستان رباط کریم استاندار تهران فرماندار جدید داشته باشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم