Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@16:31:46 GMT

در بورس دولت بیش ازآنکه گیرنده باشد، دهنده بود!

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۴۴۰

در بورس دولت بیش ازآنکه گیرنده باشد، دهنده بود!

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" با بیان اینکه دولت تاکنون برداشتی از بورس نداشته است گفت: یعنی دولت نه تنها معادل اوراقی که منتشر شده، برنگردانده است، بلکه وضعیت دولت به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز منفی است. به عبارت دیگر، در این دو سه ماه گذشته، دولت نه تنها از بازار سرمایه برداشتی نداشته است، بلکه منابعی را نیز به بازار برگردانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:  احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" گفت: در کل این دوره و تا به امروز، دولت به میزان ۵۹ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی منتشر کرده است. همچنین، ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت اوراق قبلی به بازار و مردم بازگردانده شده است.




دولت تاکنون برداشتی از بورس نداشته است

او ادامه داد: یعنی دولت نه تنها معادل اوراقی که منتشر شده، برنگردانده است، بلکه وضعیت دولت به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز منفی است. به عبارت دیگر، در این دو سه ماه گذشته، دولت نه تنها از بازار سرمایه برداشتی نداشته است، بلکه منابعی را نیز به بازار برگردانده است.

او افزود: امیدواریم که با کمک بانک مرکزی، شیب کاهشی تورم نقطه به نقطه در سه ماهه گذشته برای سال بعد نیز ادامه پیدا کند.

خاندوزی گفت: اموال مازاد دولت در سایر استان ها شناسایی شده است و در ماه های آینده تحت یک سامانه الکترونیکی به فروش خواهد رسید و منابع آن نیز برای همان استان ها هزینه خواهد شد.

او گفت: فرمول محاسبه حقوق معادن تغییری نکرده است. در خصوص بسته حمایتی بازار سرمایه نیز در این هفته در جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور تصمیم گیری می شود.

چشم انداز ورودی ارز به کشور، مثبت است

وزیر اقتصاد گفت: چشم انداز بسیار خوبی نسبت به بازار ارز به لحاظ بازگشت ارز و منابع ورودی ارز وجود دارد. اما لازم است که کنترل بیشتری نسبت به تقاضای ارز صورت گیرد. منابع ارزی که از ابتدای دولت تا ۱۵ آذر ماه بازگشته است، معادل تمام ارزی است که سال گذشته به دست آورده ایم.

خاندوزی ادامه داد: در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت، با کمک بانک مرکزی هزار نفر از کسانی که به عنوان اشخاص حقیقی و عادی، فعالیت خرید و فروش ارزی بالایی داشتند، شناسایی شدند. ۶۰۰ نفر از این تعداد، تاکنون حتی یکبار مودی مالیاتی نبوده اند. میزان خرید و فروش این افراد بسیار بالا بوده است، تا حدی که بیشترین میزان معامله ارزی یک نفر از این اشخاص، به میزان ۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

وزیر اقتصاد گفت: اختلاف میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد نسبت به بسته حمایتی از بازار سرمایه، خبر دقیقی نبوده است. برخی جریان ها می خواهند از اختلافات کارشناسی سوء استفاده کنند.

سهولت مجوزهای کسب و کار تا یک ماه آینده

خاندوزی گفت: تا اول بهمن ماه امسال، در خصوص ۸۰ درصد مجوزها از مجموع ۲۸۰۰ مجوز، شفاف سازی صورت می گیرد و تمام مراحل مجوز گیری با سرعت بالایی انجام خواهد شد. همچنین در همین مدت، از ۱۰۰ مجوز به صورت اعلامی رو نمایی می کنیم. سادگی کسب مجوزها نیز به این صورت است که مردم بر روی سامانه شرایط خود، مکان و کد ملی را اعلام و شروع به فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که نظارت ها به بعد از شروع کسب و کار منتقل می شود.

او در خصوص شائبه های انتصاب های اخیر وزارت اقتصاد گفت: انتصاب های صورت گرفته، تمام تائیده های سازمان های نظارتی را دارا هستند.

برچسب ها: بورس ، دولت ، برداشت ، حاندوزی ، اقتصاد ، مردم ، ضرر ، دارایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بورس دولت برداشت اقتصاد مردم ضرر دارایی هزار میلیارد تومان بازار سرمایه دولت نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها