Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان در تشریح آنچه در به جلسه آنلاین مربیان کمیته آموزش فدراسیون جهانی گذشت، اظهار داشت: در این جلسه پیشنهادات جالبی برای اوزان المپیکی و همچنین پروسه گزینشی المپیک میان اعضا مطرح و قرار شد در جلسه آینده هیأت رئیسه فدراسیون جهانی درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بررسی ۵ وزن المپیکی بود. ما پیشنهاد دادیم اوزان المپیکی در اوزان ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ در بخش مردان و برای بانوان هم ۴۹، ۵۹، ۷۱،۸۱ و ۸۷+ باشد. قرار شد پیشنهاد ما در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بین اعضا بحث و تبادل نظر شود تا در صورت موافقت، به IOC پیشنهاد داده شود تا به تأیید نهایی برسد.

بیرانوند ادامه داد: البته برخی هم پیشنهاد دادند اوزان ۹۶ و ۹۶+ کیلوگرم در بین اوزان المپیکی گنجانده شود که من با این موضوع مخالفت کردم. زیرا در آن صورت ما مجبور خواهیم بود تنها در وزن ۹۶ کیلوگرم، بین وزنه‌برداران خوبی که داریم، تنها یک نفر را به المپیک اعزام کنیم. این نمی‌تواند اتفاق خوبی برای ما باشد و از این‌رو پیشنهاد دادم به جای آن؛ اوزان ۱۰۲ و ۱۰۲ + در بین اوزان المپیکی گنجانده شود.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در صورت تائید وزن ۹۶ کیلوگرم، ورزشکاران ۱۰۲ و ۱۰۹ کیلوگرم هم از حضور در المپیک حذف می‌شدند، اما اکنون با انتخاب دسته ۱۰۲ کیلوگرم ورزشکاران بین دسته ۹۶ تا ۱۰۲ کیلوگرم انتخاب می‌شوند. حتی برخی از ورزشکاران از این دو وزن ۹۶ تا ۱۰۹ نیز می‌توانند، در ۱۰۲ کیلوگرم هم وزن خودشان را برسانند تا در المپیک شرکت کنند. این موضوع با هدف افزایش تعداد شرکت‌کننده در مسابقات گزینشی المپیک است تا از این طریق تعداد ورزشکاران بیشتری شانس حضور در المپیک را داشته باشند.

وی ادامه داد: تنها دلیل مخالفت من هم این بود تا ورزشکاران بین اوزان ۹۶ تا ۱۰۹ کیلوگرم مجبور هستند وزن زیادی را کم کنند، اما با این پیشنهاد وزنه‌برداران تنها باید وزن کمی را کاهش دهند تا به ۱۰۲ کیلوگرم برسند. این پیشنهاد مورد استقبال تعدادی از اعضا قرار گرفت و قرار است در روزهای آتی در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی درباره آن بحث شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه یکی دیگر از پیشنهادات من کوتاه‌تر شدن پروسه گزینشی المپیک است، توضیح داد: درباره گزینشی المپیک هم مواردی را مطرح کردم که مهم‌ترین آن پروسه طولانی مدت این رویداد است. زیرا سیستم فرسایشی باعث آسیب‌رساندن به ورزشکاران می‌شود تا نتوانند در المپیک حضور داشته باشند.

دبیر فدراسیون وزنه برداری خاطر نشان کرد: معتقدم هر چقدر این پروسه کوتاه‌تر باشد، مصدومیت هم کمتر سراغ ورزشکاران می‌آید. باید دانست ورزشکاران هم دوران اوج و دوران افولی دارند و همیشه در آمادگی کامل نیستند. نباید سه سال ورزشکاران در کورس رقابت باشند و بهتر است این پروسه کوتاه‌تر شود. به همین دلیل پیشنهاد دادیم پروسه انتخابی المپیک از اردیبهشت ۲۰۲۲ شروع شود و ژانویه ۲۰۲۴ هم به اتمام برسد. مسابقات قاره‌ای و جهانی مدنظر باشد.

وی در پایان گفت: موضوع مهم دیگری را که مطرح کردم، بحث تست دوپینگ از ورزشکاران بود که آنها باید آمادگی انجام تست دوپینگ در این دو سال را داشته باشند.

کد خبر 5378854

منبع: مهر

کلیدواژه: وزنه برداری محسن بیرانوند فدراسیون وزنه برداری تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان تکواندو سردار آزمون مسابقات قهرمانی جهان تیم گل گهر سیرجان باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال پیکان تهران تیم ملی فوتبال ایران کشتی فرنگی تیم ملی فوتسال ایران دبیر فدراسیون وزنه برداری فدراسیون جهانی گزینشی المپیک اوزان المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان، اعلام کرد: هیئت وزنه‌برداری استان در سال گذشته ۱۷ نشان ملی و بین‌المللی را به دست آورد و در حال حاضر نیز ۲۵۲ ورزشکار سازمان‌یافته داریم که از این تعداد ۱۱۲ نفر در رشته کراسفیت فعال هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیرحسین حسنی عصر امروز در سالن جلسات تالار قرآن در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور انتخابی تیم ملی در رده سنی نوجوانان و جوانان به میزبانی همدان از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ دانش‌افزایی در رشته‌ وزنه‌برداری و کراسفیت‌ در همدان بیان کرد: هیئت وزنه‌برداری در مدت 10 ماه فعالیت توانسته از رتبه 29 کشور به نهم دست یابد که این مهم با تلاش اعضای هیئت، مربیان، داوران و ورزشکاران محقق شده است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان، اعلام کرد: هیئت وزنه‌برداری استان در سال گذشته 17 نشان ملی و بین‌المللی را به دست آورد و در حال حاضر نیز 252 ورزشکار سازمان‌یافته داریم که از این تعداد 112 نفر در رشته کراسفیت فعال هستند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان عنوان کرد: بعد از 15 سال توانستیم با مبلغ شش میلیارد ریال تجهیزات حرفه‌ای این رشته را برای استان همدان خریداری کنیم ضمن اینکه چهار میلیارد ریال بدهی دو دوره گذشته را با مساعدت فدراسیون وزنه‌برداری و اداره کل ورزش و جوانان تسویه کردیم.

حسنی با اشاره به اینکه در بخش بانوان پیشرفت خوبی در این ورزش داشتیم که آن را مدیون طرح استعدادیابی هیئت هستیم گفت: شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، کبودراهنگ و رزن در این رشته فعالیت دارند.

مهدی عباسی، دبیر هیئت وزنه‌برداری همدان نیز با بیان اینکه سال گذشته رتبه ششم کشور در وزنه‌برداری بانوان را کسب کردیم و در لیگ برتر نیز سوم شدیم اظهار داشت: در نه ماه گذشته به اندازه دو دوره گذشته این هیئت توانستیم مدال ملی و بین‌المللی برای استان به ارمغان آوردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت