Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز یکشنبه در نشست مجازی " وحدت حوزه و دانشگاه  " افزود:  در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر فرزانه انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۹۷ صادر شد افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی برای همگان مبرهن شده است.

وی اظهارکرد: رهبر فرزانه انقلاب پس‌ از تبیین دقیق هفت دستاورد کلان انقلاب اسلامی به بیان ظرفیت‌های بوجودآمده از برکت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند و  جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی  و نیروی مستعد و کارآمد با مبانی عمیق اصلی ایمان را مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور برمی‌شمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در چهل سال اول انقلاب، شاهد اتفاقات درخشان و ارزشمندی درحوزه علمیه و دانشگاه بودیم اما تقویت این دو مرکز مهم در گام دوم انقلاب ضرورت بیشتری می‌طلبد.

امام جمعه گناوه افزود: دومین ماموریت این دو نهاد مقدس، معنویت و اخلاق است زیرا که دو نهاد مقدس می‌توانند هم به‌عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان باشند و هم وظیفه اخلاق و معنویت را در جامعه نهادینه کنند.

وی سومین ماموریت حوزه و دانشگاه را در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که یکی از خواسته‌های اکید مقام معظم رهبری از همه مسئولان بویژه مخاطب اصلی آن حوزه و دانشگاه است، می‌تواند کشور را  در برابر توطئه‌ها و  تهدیدهای دشمن مصونیت بخشد.

رکنی حسینی ادامه داد: عدالت و مبارزه با فساد یکی دیگر از ماموریت‌های حوزویان و دانشگاهیان در گام دوم انقلاب است.

وی گفت: امروز این بارقه امید در جامعه احیا شده‌ است که مبارزاتی در این زمینه با کسانی که به‌دنبال بدبین کردن مردم از نظام هستند و ما نیز می‌توانیم عدالت و مبارزه با فساد را در جامعه ترویج کنیم تا برای مردم ملموس شود.

امام جمعه گناوه افزود: عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن هم یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است.

وی اظهارداشت: یکی دیگر از ماموریت‌های حوزه و دانشگاه ،سبک زندگی است که متأسفانه  در خیلی از خانواده‌های ایرانی کمرنگ و تغییر کرده‌ و  با سبک دینی و اسلامی و قرآنی و الهی فاصله ایجاد شده  است.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه و اصلی‌ترین عامل تقویت و ارتباط و پیوند این دو نهاد در وحدت آرمانی و راهبردی مبتنی بر با هم نگری انقلابی و هم‌اندیشی و همفکری مؤمنانه، گفتگوی عالمانه و آزادانه، تقسیم کار منطقی و عادلانه است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر ایران جدایی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه بوده است که با هوشمندی دانشمندان دینی و علمای اسلامی از یک‌سو و تربیت دینی بسیاری از دانشجویان و استادان ارجمند دانشگاه باعث شد تا  این پیوند به خاموشی نگراید.

وی گفت: برای رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه به رغم  همه چالش‌های نظری و عملی در چهل سال گذشته گام‌های بلندی برداشته‌ شده است. 

این نشست به همت دانشگاه پیام نور و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه برگزار شد.

برچسب‌ها هفته پژوهش حوزه علميه بوشهر پژوهش گناوه دانشگاه گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش حوزه علميه بوشهر هفته پژوهش حوزه علميه بوشهر پژوهش گناوه دانشگاه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب حوزه و دانشگاه دو نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

سپس جلسه شورای تحول وارد دستور اصلی خود شد. موضوع دستور اول جلسه «نهایی‌سازی اعضای کارگروه‌های تخصصی» بود که توسط مدیران این کارگروه‌ها معرفی شده بودند.

در این دوره شورای تحول، سیزده کارگروه تخصصی با عناوین علوم اقتصادی، علوم تاریخی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و مشاوره، معماری و شهرسازی، فلسفه، حقوق، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی، مدیریت، هنر و فرهنگ، ارتباطات و رسانه تشکیل شده است که احکام مدیران این کارگروه‌ها، در روز‌های پایانی سال گذشته صادر و به آنها ابلاغ شد.

همچنین علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، تعدادی کارگروه با ماموریت ویژه، ذیل شورای تحول ایجاد شده یا در حال شگل‌گیری است که عناوین آنها عبارتند از: ۱- مشاغل علوم انسانی ۲- تدوین آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر ۳- پژوهش ۴- فناوری و نوآوری ۵- آموزش و پرورش.

در ادامه جلسه، دستور دوم با موضوع «بررسی آیین‌نامه جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی (جایگزین آیین‌نامه مصوب جلسه ۶۵۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ  ۱۳۸۸/۰۷/۲۱)» مطرح و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند، اما به دلیل اتمام زمان جلسه، ادامه بررسی آن به جلسه آتی شورای تحول موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی