Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به سالگرد رحلت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: حضرت فاطمه الگو و نمونه بارز یک زن در مکتب اسلام و پیامبر است و در طول تاریخ از ایشان به عنوان سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین یاد می شود. 

وی افزود:کمتر برروی جنبه مبارزات مثبت ایشان در دوره کوتاه زندگیشان صحبت شده و عموما مشکلات و ناهنجاری و بی حرمتی های مردم آن زماندر مورد ایشان مطرح می شود که متاسفانه این اتفاقات رخ داده ولی جنبه مبارزاتی و بحث رهبری جامعه اسلامی و ولایت هم مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه نقش حضرت فاطمه (س)در زمان پس از پیامبر چگونه اجرا شود نیزمهم بود و ایشان جهاد واقعی را بنیان نهاد و نشان داد. 

چمران بیان داشت: مبارز مثبت ایشان تلاش برای شکل گیری حکومت واقعی بود و زمانی که نتیجه نرسید مبارزه منفی را شروع و قبر خود را پنهان ساخت و این موضوع هم ما را به این مسیر سوق می دهد که ببینیم مبارزه چه بود و هنوز هم این مبارزه باقی است و ارزش دارد.

وی افزود: کار فاطمه(س) به عنوان بانوی جوان زمان خودشان در تاریخ ماندگار شد و همیشه یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان است.

چمران گفت: 27 اذر روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح در سال 1358 است. من چند سال از نزدیک با این شخصیت آشنا و در مسجد قبا شاهد مبارزات ایشان و روشن‌بینی آن بودیم و به خاطر داریم و یادش را گرامی می داریم.

وی بیان داشت: سال 1357 نماز عید فطر را در تپه های قیطریه سخنرانی و اولین تظاهرات خیابانی آنجا شروع شد. و شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی سردادند. خداوند توفیق دهد با شهدا در روز واپسین مشهور شویم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین فردامراسم تجلیل از شهید تندگویان است و یاد ایشان را هم گرامی می داریم.

چمران بیان داشت: همچنین امرزو سالگرد تبعید رهبری به ایرانشهر در سال 56 است و نتیجه شکنجه ها و تبعیدها به بار نشست و امروز از رهبری ایشان برخورداریم و خدا را شاکریم که از وجود ایشان برخورداریم. ان شالله قدر این شخصیت بزرگ اسلامی را بشناسیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تهران زنان جامعه اسلامی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است