Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:36:10 GMT

امهال بدهی کشاورزان خوزستانی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۰۹۳

امهال بدهی کشاورزان خوزستانی

جهانپور معماریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال جاری با ابلاغ بانک مرکزی و تغییر مکانیزم امهال، تمدید مطالبات معوق کشاورزان باعث حذف محدودیت های بانکی برای آنان شده به همین منظور بانک کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان ، مقرر کرده به محض تسویه تسهیلات قبلی بلافاصله تسهیلات جدید به منظور جبران منابع مالی کشاورزان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:همچنین بخشش جرایم کشاورزانی که با تایید کارگروه استانی متشکل از فرمانداری و جهاد شهرستان با عضویت بانک کشاورزی خسارت دیده‌اند از ابتدای سال جاری در قالب بند "ز" تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار بوده است.
معماریان افزود:بانک کشاورزی با هدف فراهم نمودن امکانات اعتباری برای رفاه بهتر روستاییان و ارتقای سطح درآمد کشاورزان از یک سو، در پشتیبانی گسترده از تولید در بخش کشاورزی، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید وایجاد و توسعه صنایع کوچک و سنتی واقع در مناطق روستایی و فعالیت های مربوطه مشارکت داشته و از سوی دیگر در راستای سیاست های مالی کشور تابع قوانین و دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت  و بانک مرکزی عمل کرده است.
معماریان توضیح داد:درسال جاری با ابلاغ بانک مرکزی و تغییر مکانیزم امهال، تمدید مطالبات معوق کشاورزان باعث حذف محدودیت های بانکی برای آنان نمی شود به همین منظور بانک کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان مقرر شده به محض تسویه تسهیلات قبلی بلافاصله تسهیلات جدید برای جبران منابع مالی آنان پرداخت شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:همچنین سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از عوامل قهری که سررسید تسهیلات یکم مهرماه سال ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بوده از محل بند"خ" ماده۳۳  قانون برنامه ششم توسعه، به حساب دولت مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل تسهیلات امهال می شود.
معماریان افزود:تعمیم بند "خ" به سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موضوع مصوبه سال جاری هیات وزیران، نیازمند ارائه تضمین نامه از سازمان های مربوطه بوده و به محض تامین بار مالی ، اجرایی می شود و پیگیری های این بانک به منظور رفع مشکل امهال تسهیلات پرداختی موصوف، همچنین تسهیلات پرداختی از منابع سایر سازمان ها و صندوق توسعه ملی ادامه دارد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی خسارت بیمه خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی خسارت بیمه خوزستان تسهیلات بانکی خسارت بیمه خوزستان بانک کشاورزی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالای ۱۰ همت از گندمکاران خریداری شده که به دلیل افزایش دما و شرایط بارندگی، رشد فیزیولوژی گیاه بالا رفته است که این امر در کنار افزایش عملکرد در واحد سطح موجب شده تا میزان خرید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یابد.

به گفته او، علی رغم گذشت یک ماه از فصل برداشت، هنوز ریالی بابت مطالبات به حساب گندمکاران واریز نشده است و کماکان افق روشنی پیش رو نیست.

ایمانی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به دلسردی و نگرانی گندمکاران و ورود دلالان به عرصه خرید شده است که انتظار می رود ردیف اعتباری که در بودجه دیده شده به نقدینگی تبدیل شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه به پیک برداشت گندم رسیده ایم، افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و ایلام در حال انجام است، از این رو دولت باید به فکر تامین منابع باشد تا همانند سال گذشته مطالبات کشاورزان با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه پرداخت نشود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های پیش رو برآورد می شود که تولید گندم به بالای ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱ میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مصوبه شورا در ۲۲ شهریور نرخ هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشاورزان به امید آن اقدام به کشت کردند، درحالیکه بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز سال زراعی وزیر جهاد نرخ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ کرد. از این رو بنیاد ملی گندمکاران طی نامه ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار اصلاح قیمت یا تغییر نرخ در قالب جایزه تحویل است تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او گفت: با توجه به آنکه ۲ نفز از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در جلسه شورا حضور دارند و رئیس کمیسیون کشاورزی هم نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان را قبل از ابلاغ نرخ توسط وزیر جهاد در رسانه ها اعلام کردند، لذا انتظار می رود که به عنوان بخش نظارتی به این موضوع ورود کنند و هرچه سریع تر مشکل گندمکاران را مرتفع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن