Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله کرم جانی پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این ۲۰۰ روستا از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان است که ۸۰ مورد از روستاهایی که در تردد دچار مشکل شده اند مربوط به زیلایی است و هم اینک پرسنل راهدارخانه در این روستاها برای کمک به مردم حضور دارند.

جانی پور تاکید کرد: در حال حاضر عملیات راهداری در این روستاها برای بازگشایی جاده ها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: محور های ارتباطی یاسوج به اصفهان، شیراز و بابامیدان کاملا باز و روان اما مسیر یاسوج به اقلید (یاسوج به کاکان ) بارش برف وجود دارد و حرکت به کندی انجام می گیرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مابقی محور ها بارش باران و گاها بارش برف و باران با هم وجود دارد.

جانی پور تاکید کرد: به رانندگان توصیه می شود تا اطلاع ثانوی از محور پاتاوه به دهدشت به دلیل بارش زیاد باران و ناتمام بودن پل ها و احتمال خطر استفاده نکنند.

تاکنون ۸ نفر گرفتار در برف در استان نجات داده شدند

وی تصریح کرد: چهار معلم عشایری که در منطقه سیاه کوه زیلایی گرفتار شده بودند با کمک نیروهای اورژانس، هلال احمر و راهداری نجات یافتند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در منطقه مله خاکی زیلایی نیز عملیات نجات برای چهار نفر دیگر از ساعت ۹ و نیم شب گذشته تا ساعت ۳ بامداد انجام گرفت.

جانی پور ابراز داشت: با توجه به برفگیر بودن منطقه زیلایی، به زودی برای همیشه گشت راهداری در این منطقه  مستقر خواهد شد. 

توسط ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در برف و باران به مردم خدمت رسانی می شود 

وی پیش از این گفته بود که این سازمان با بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات ویژه برای اجرای طرح زمستانی و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان آماده شده است.

جانی پور افزود: ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر، برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح‌های راهداری در جاده های این استان تدارک دیده شده است .

وی با اشاره به اینکه برخی ماشین آلات این اداره کل فرسوده است گفت: دستکم ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین باید به تجهیزات راهدارخانه‌های استان اضافه شود و بخشی از ماشین آلات نیز نیاز به نوسازی دارد.

جانی پور عنوان کرد: ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه ، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

در راهدارخانه‌های استان بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری زمستانه مستقر هستند.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد بارش برف بارش باران یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بارش برف بارش باران کهگیلویه و بویراحمد بارش برف بارش باران یاسوج کهگیلویه و بویراحمد ماشین آلات بارش برف جانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر؛ هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

در همین راستا روز چهارشنبه در نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان احتمال بارش شدید و وزش تندباد وجود دارد.

همچنین روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

در روز جمعه نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن اعلام آماده‌باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094581

دیگر خبرها

  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا