Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:09:53 GMT

واردات نهاده های دامی ۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۳۴۳

واردات نهاده های دامی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور، روح الله لطیفی با بیان اینکه واردات نهاده های دامی (ذرت، جو وکنجاله سویا) در ۸ ماهه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۱ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در ۸ ماهه سال گذشته ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۳۶ تن نهاده دامی به ارزش دو میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۵۲ دلار وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این میزان در دوره مشابه به ۱۰ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۶۱ تن به ارزش سه میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۷ دلار رسیده است.

سخنگوی گمرک درباره واردات نهاده های دامی به تفکیک کالایی گفت: در ۸ ماهه سالجاری ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۸ تن ذرت به ارزش دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون و۷۸۰ هزار و۴۵۴ دلار وارد کشور شده است که این میزان درمقایسه با واردات ذرت در دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش اما از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لطیفی تصریح کرد: دو دوره مورد نظر در این گزارش دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۹۳ تن جو به ارزش ۶۸۵ میلیون و ۲۲ هزار و ۸۴۶ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است.

سخنگوی گمرک خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۳۵۰ تن کنجاله سویا به ارزش ۹۸۳ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۴۷ دلار وارد کشور شده است که این میزان واردات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۵۱ درصد رشد را تجربه کرده است.

کد خبر 5379078

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور وام مسکن وزارت جهاد کشاورزی لایحه بودجه 1401 بانک مرکزی نهضت ملی مسکن وزارت نیرو وزارت صنعت معدن و تجارت شب یلدا نهاده های دامی قیمت دلار سید جواد ساداتی نژاد ذوب اهن اصفهان صنعت برق قیمت سکه بهار آزادی دلار وارد کشور شده دوره مشابه سال لحاظ وزنی سال گذشته ۸ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه