Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:03:20 GMT

جمهوری آذربایجان ۱۰ نظامی ارمنستان را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۳۵۵

جمهوری آذربایجان ۱۰ نظامی ارمنستان را آزاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان با میانجیگری مقام‌های اتحادیه اروپا ۱۰ نظامی بازداشت شده ارمنستان را آزاد کرد.

به دنبال دیدار سه جانبه چهاردهم دسامبر (۲۳ آذر) الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در بروکسل به میزبانی رئیس شورای اروپا، باکو تعدادی از نظامیان بازداشت شده ایروان را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، بعد از این دیدار سه جانبه و همچنین دیدار دوجانبه علی اف و پاشینیان در بروکسل، با میانجیگری اتحادیه اروپا ۱۰ تن از نظامیان ارمنستان که در جریان درگیری‌های 25 آبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

«کمیسیون دولتی زندانیان، افراد مفقود و گروگان‌ها» جمهوری آذربایجان روز یکشنبه (امروز) خبر داد، جمهوری آذربایجان ۱۰ نظامی بازداشت شده ارمنستان را به این کشور تحویل داد.

اقدام باکو در آزاد کردن ۱۰ نظامی ایروان در شرایطی انجام شده که به رغم دیدارهای اخیر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابتدا در روسیه و سپس در بروکسل، تنش‌های دو کشور همسایه به رغم آتش‌بس بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز ادامه دارد.

در ادامه همین تنش‌ها بود که چهارشنبه ۲۴ آذرماه اظهارات رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره کریدور زنگه‌زور، واکنش نخست‌وزیر ارمنستان را به دنبال داشت.

الهام علی‌اف گفته بود کریدور زنگه‌زور که جمهوری آذربایجان را از طریق ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند باید همان وضعیت دالان لاچین را داشته باشد که ارمنستان و قره‌باغ را به هم متصل می‌کند.

نیکول پاشینیان خواسته‌های علی‌اف را رد و باکو را به تلاش برای به بن‌بست کشاندن موضوع باز کردن خطوط حمل‌ونقل منطقه‌ای متهم کرد و گفت: این برای ارمنستان غیر قابل قبول است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان ۱۰ نظامی علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»