Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:27:25 GMT

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بهاباد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۴۳۱

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بهاباد افتتاح شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،رییس بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به نقش دفاتر بسیج در مراکز آموزش عالی ،گفت : اهمیت دانشجو و بسیج دانشجویی کادرسازی در تراز انقلاب و مطالبه گری همراه با عمل گرایی است.

علی پورمیرزایی بابیان اینکه فعالیت‌های این تشکل در راستای تبیین مواضع و دستور مقام معظم رهبری است، افزود: در۴۲ سال عمر با برکت نظام ، فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان با پشتوانه مردمی خنثی شد که نقش بسیج دانشجویی در این بین بی‌بدیل است

 وی تقویت روحیه مطالبه گری در دانشجویان را یکی از آرمان‌های این نهاد انقلابی دانست و گفت: دانشجوی بسیجی باید بتواند در همه حوزه‌ها با بصیرت وارد عمل شود و ضمن حفظ روحیه استکبارستیزی خود زمینه‌های پیشرفت جامعه و کشور را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمیرزایی با توجه به فعالیت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: این مجموعه را می‌توان از فعال‌ترین و پویاترین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه خواند؛ چرا که در تمامی زمینه‌های فعالیت خود به‌ویژه در اردوهای جهادی و دیگر فعالیت‌های دانشگاهی توانست کارنامه ممتازی از خود ارایه کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد تصریح کرد: حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یکی از فعالترین حوزه‌های دانشجویی به شمار می‌آید که نشان از ورود فعالانه آنها به عرصه تلاش دارد.

وی مطالبه گری و عدالتخواهی و اقدام تخصصی را ۲ خاصیت بسیار مهم بسیج دانشجویی برای انقلاب دانست و اضافه کرد: جوان دانشجو و بسیجی وام دار کسی نیست و از طرفی عدالت خواهی فطری درونش زنده است و اقدام تخصصی در بسیج دانشجویی هم از بعد نظری و هم عملی هم برای فرد و هم برای تشکل و جامعه مفید است.

در مراسم یادشده که امام جمعه ، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد، رییس دانشگاه آزاد یزد و جمعی از مسئولان ،طلاب و روحانیان حضور داشتند، علی بمانی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بهاباد معرفی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد سال ۱۳۸۵ با ۴۵ دانشجو کارخودرا آغازکرد وهم اکنون ۲۴۱ دانشجو در رشته های کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی ، جی. آی.اس(GIS) ، رایانه و رشته های کاردانی حسابداری ، معماری ، نقشه کشی ساختمان ، الکتروتکنیک ، مکانیک و معدن ، در حال تحصیل هستند.

از این دانشگاه تاکنون هزار و ۱۴۰۰ نفر  در رشته های مختلف دانش آموخته شدند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

*** مدرسه  ای به نام یکی از شهدای دانش آموز یزد نامگذاری می شود

اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس یزد  اعلام کرد  که به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، در حاشیه سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در منزل یکی از شهدای دانش آموز حضور یافت.

به گزارش روزیکشنبه این اداره کل ، قاسم احمدی لاشکی  با خانواده شهید حسن یاوری دیدار و گفت و گو کرد و مقرر شد ، یکی از مدرسه های در دست ساخت به نام این شهید نامگذاری شود.

شهید یاوری بیست و پنجم دیماه ۱۳۴۸ در یزد به دنیا آمد و بیست و سوم اسفند ماه ۱۳۶۳ در ۱۵ سالگی به عنوان تک‌تیرانداز در شرق رودخانه دجله عراق به شهادت رسید.

پیکر پاک و مطهرش بعد از ۳۷ سال شناسایی و مهرماه سالجاری همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و در گلزار شهدای محله نعیم آباد یزد به خاک سپرده شد.

 یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرد که از این تعداد هزار نفر از شهدای دانش آموز هستند.  

برچسب‌ها جنگ تحمیلی سازمان بسیج دانشجویی کشور دفاع مقدس شهید یزد بهاباد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی سازمان بسیج دانشجویی کشور دفاع مقدس جنگ تحمیلی سازمان بسیج دانشجویی کشور دفاع مقدس شهید یزد بهاباد دانش آموزان بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان