Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) در پنجمین سالگرد ترور «آندره کارلوف» سفیر وقت روسیه در آنکارا (۱۹ دسامبر۲۰۱۵) گفت که برخی «مراکز قدرت» به دنبال تیره کردن روابط ترکیه با روسیه هستند.

او در گفت‌و‌گو با اسپوتنیک، گفت که پس از ترور سفیر روسیه، مشخص شد که برخی مراکز قدرت به دنبال از بین بردن روابط ترکیه با روسیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش اوغلو تحکیم بیشتر روابط میان آنکارا و مسکو را بهترین روش برای تکریم و یادبود «آندره کارلوف» دانست.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که روابط میان این کشور با روسیه پس از ترور سفیر مسکو، شاهد تحول عمیقی در سطح همکاری‌های دو جانبه و در سطح منطقه بود و دو کشور به توسعه روابط خود در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه‌های تجارت، انرژی، فرهنگ و ... ادامه می‌دهند.

«چاووش اوغلو» همچنین اعلام کرد که حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته او سالانه حدود پنج میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر می‌کنند.

«آندره کارلوف» سفیر وقت روسیه در آنکارا در روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۹ آذر ۱۳۹۵) هنگامی که از یک نمایشگاه هنری بازدید می‌کرد، به ضرب گلوله فردی به نام «مرت آلتینتاش» گلوله کشته شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روابط ترکیه و روسیه چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو رویداد بزرگ اقتصادی کشور برای توسعه صادرات و دیپلماسی خارجی است، گفت: اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید. - اخبار استانها -

مصطفی حقیقی در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم همدان، در حاشیه برگزاری برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار‌ داشت: خروجی و نتایج حضور همدان در چند روز گذشته نشان می‌دهد تعاملات تجاری خوبی در نمایشگاه امسال بین همدان و اقصی نقاط جهان انجام گرفته که به زودی تحول اقتصادی در حوزه داخلی و خارجی استان را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی ویژه برای تجار و فعالان اقتصادی استان بود تا با انجام مذاکرات دوسویه بتوانند در کنار کیفیت بخشی به فعالیت‌های صادرات محور خود منجر به افزایش عدد صادراتی استان در سال‌جاری شوند، بیان کرد: حضور متفاوت امسال ما در نمایشگاه اکسپو که با هم‌افزایی و تعامل خوب دستگاه‌های اجزایی ذی‌ربط صورت گرفت نشان داد قدرت استان همدان در توسعه تجارت داخلی و خارجی در غرب کشور بی‌بدیل است.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه بخش دیگر نمایشگاه اکسپو معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذاران خالی و خارجی برای استان است، عنوان کرد: برای تسهیل مسیر ورود سرمایه‌گذاران به استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم حضور در نمایشگاه اکسپو امسال بتواند با ارائه شفاف بسته‌های تشویقی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده منجر به جذب سرمایه‌گذار گردد.

حقیقی اشاره به اینکه در نمایشگاه اکسپو تمرکز بر ارائه زنجیره های ارزش هر استان است، بیان کرد: استان همدان با تمرکز بر معرفی دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ملاقات های خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت گرفت، عنوان کرد: جلسات و ملاقات های تجاری با تجار کشورهای افغانستان، مغولستات، پاکستان، عمان و…داشتیم.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تاکید بر اینکه فرصت‌های نمایشگاهی در حوزه اقتصادی را برای استان همدان را باید غنیمت شمرد، افزود: حضور در این گونه نمایشگاه ها نقطه عطفی برای ارتباطات است و باید در طول سال ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا