Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:16:29 GMT

جزییات بارش‌های این هفته در مناطق مختلف کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۵۳۶

جزییات بارش‌های این هفته در مناطق مختلف کشور

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: صادق ضیاییان افزود: امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۲۹آذر) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، استان‌های قم و مرکزی، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق اصفهان بارش رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: دوشنبه(۲۹آذر) در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه(۳۰آذر)، علاوه بر این مناطق در امتداد البرز شرقی در برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان و سمنان و در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و به‌تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه(۱دی) با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور، بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور دوباره آغاز خواهد شد همچنین در اوایل شب با شمالی شدن جریان روی دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران و کاهش نسبی دما شروع می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۲ دی) در برخی مناطق شمال غرب بارش برف و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی امتداد البرز بارش برف رخ می دهد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. از یکشنبه (۲۸آذر) تا سه شنبه (۳۰آذر)، غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۱دی) و پنجشنبه (۲دی) دریای خزر مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹آذر) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و اواخر وقت بارش باران و وزش باد و با حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۴ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۳۰آذر) ابری، همراه با وزش باد و بارش باران با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸و ۲۹ آذرماه) بندرعباس با دمای۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین وتبریز با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه رئیس مرکز ملی پیش بینی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه پیش بینی می شود درجه سانتیگراد بارش باران برخی مناطق بارش برف شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد