Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: در هلند همه فروشگاه های ارائه دهنده کالاهای غیرضروری، رستوران ها از امروز یکشنبه تا ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) تعطیل خواهد بود.

مارک روته نخست وزیر دولت موقت هلند شنبه شب در یک کنفرانس خبری که با عجله سازماندهی شده بود، این محدودیت ها را اعلام کرد و افزود مدارس و دانشگاه ها هم تا ۹ ژانویه (۲۰ دی) تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوران قرنطینه همچنین به منظور کنترل برگزاری جشن های خصوصی ایام تعطیلات خواهد بود و به گفته روته خانواده ها فقط می توانند در ایام کریسمس پذیرای چهار نفر باشند و این تعداد در ایام بعد از کریسمس به دو نفر کاهش می یابد.  

روته گفت: اعمال قرنطینه در مواجهه با موج پنجم ناشی از  سویه اومیکرون «اجتناب ناپذیر» بوده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، این قرنطینه که تاکنون شدیدترین مورد اعمال شده از سوی دولت هلند از سال ۲۰۲۰ است بعد از نشست اضطراری کابینه در روز شنبه و توصیه مقام های بهداشتی درباره ضرورت قرنطینه شدید اعمال شده است. دولت ابتدا و در دوران فاز اول شیوع ویروس در سال ۲۰۲۰ «قرنطینه هوشمند» را اعمال کرد، اما امسال مجبور شد شدیدترین تدابیر را بکار بندد. دولت روته در ماه سپتامبر به لیل برداشتن محدودیت ها که باعث افزایش ابتلاها در پاییز شد مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
فقط دولت هلند نیست که به دنبال کاستن از سرایت اومیکرون است. مقامات فرانسه، قبرس و اتریش نیز محدودیت های سفر را تشدید کرده اند.

پاریس آتش بازی شب سال جدید را لغو کرده است. دانمارک سالن های کنسرت، تئاتر، پارک های سرگرمی و موزه ها را تعطیل کرده است.

ایرلند از ساعت ۸ شب رستوران ها را تعطیل کرده و محدودیت هایی را برای مراسم هایی که در فضاهای باز و بسته اعمال می شود اعمال کرده است.

صادق خان شهردار لندن بر نگرانی ها درباره افزایش ابتلاها و تاثیر آن بر فشار بر کادر درمان تاکید کرده است.

 نخست وزیر ایرلند گفته محدودیت های جدید برای نجات جان افراد و خانواده ها ضروری است.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد که سویه جدید کرونا در ۸۹ کشور کشف و شناسایی شده است.

در انگلیس مبتلایان قطعی به کرونا این هفته رکورد زد؛، دولت بار دیگر دستور استفاده از ماسک در فضاهای بسته را داده است و مردم باید مجوز واکسن یا تست کرونای منفی را هنگام شرکت در مراسم های عمومی ارائه دهند.

محدودیت های کرونا به اعتراضات و خشونت در ماه های اخیر منجر شده است و به ویژه باعث شورش در روتردام شد، بطوری که روته از مردم خواست وحدت خود را حفظ کنند.

آلمان روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که همه مسافرانی که از انگلیس وارد کشور می شوند به غیر افرادی که تابعیت آلمان را دارند از نیمه شب یکشنبه اجازه ورود ندارند.

برچسب‌ها هلند اومیکرون قاره اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند اومیکرون قاره اروپا هلند اومیکرون قاره اروپا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که چند کشور غربی در مجموعه‌ای از اقداماتی که در نشست دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان بررسی شد، کاهش فروش تسلیحات و اعمال محدودیت برای تحویل فناوری‌ها به اسراییل را پیشنهاد دادند.

به نوشته حُریت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شماری از کشورهای اروپایی در نشست ریاض در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، درباره اقداماتی که ممکن است علیه اسراییل و کشورهای حامی دولت صهیونیسی در جنگ غزه اعمال شود، گفتگو کردند.

بنابر گزارش حُریت، این بحث با هدف مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بسته «عناصر فشار» بود که شامل پیشنهادی درباره محدودیت های فضای هوایی، از جمله موارد دیگر است.

پیشتر نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که گروهی متشکل از بیش از ۹۰ وکیل آمریکایی، از جمله دست‌کم ۲۰ وکیل از کابینه دولت از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواستند «کمک‌های نظامی به اسرائیل را به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه متوقف کند؛ اقداماتی که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.»

کد خبر 6093218

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند