Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:38:49 GMT

افزایش آمار کشته شدگان طوفان رای در فیلیپین

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۷۳۶

افزایش آمار کشته شدگان طوفان رای در فیلیپین

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ساوث چاینا مورنینگ پست، مقامات فیلیپینی افزودند: دولت در تلاش برای رساندن کمک های فوری و مواد غذایی به مناطق ویران شده کشور است. 

بیش از ۳۰۰ هزار نفر با آغاز طوفان "رای" در مناطق جنوبی و مرکزی این شبه جزیره  خانه ها و اقامتگاه های خود را ترک کردند. باوجود اینکه به گفته مقامات شمار جان باختگان به صد نفر رسیده است، اما هنوز برخی مناطق قابل دسترسی نیستند و ممکن است تعداد کشته شدگان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«آرتور یاپ» فرماندار منطقه توریستی «بوهول» در مصاحبه با خبرنگاران گفت، هنوز ۱۰ نفر در این جزیره مفقود هستند و ۱۳ تن نیز مجروح شدند. سرعت بادهای این طوفان تا ۱۹۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. 

وی در حساب کاربری شبکه های اجتماعی اش نیز نوشت: «شبکه ارتباطی هنوز مختل می باشد و  دسترسی به تنها ۲۱ نفر  از ۴۸ شهردار ممکن شده است.»

هزاران نیروی پلیس، ارتش، گارد ساحلی و آتشنشان برای کمک رسانی و عملیات امداد و نجات و جستجو به مناطق آسیب دیده اعزام شدند. 

«آرتور توگاد» وزیر ترابری نیز در بیانیه ای امروز اعلام کرد، «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین دستور داده است تا منابع مورد نیاز برای کمک رسانی فراهم شود. 

فیلیپین یکی از آسیب پذیرترین کشورها به دلیل تاثیرات تغییرات اقلیمی به حساب می آید و سالانه به طور متوسط در معرض ۲۰ طوفان قرار می گیرد که معمولا خسارات زیادی به منازل، زیرساخت ها و محصولات کشاورزی وارد می کند. 

این کشور آسیای جنوب شرقی که از هفت هزار و ۶۰۰ جزیره تشکیل شده، همچنین مستعد زلزله‌های مکرر است.

طوفان "رای یا اومت" با وزش باد به سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت، یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که در سال‌های اخیر فیلیپین را درنوردیده است.  

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی فیلیپین طوفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی فیلیپین طوفان تغییرات اقلیمی فیلیپین طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری