Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت عالم ربانی "آیت الله سید جمال الدین بربرودی" در الیگودرز با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به لرستان افزود: این سفر در تمامی زمینه ها مصوبات خوب و مهمی داشت که امیدواریم مصوبات جدیدتری در پی داشته باشد.

وی افزود: باید نیروهای تازه نفس بکار گرفته شود و از نیروهای انقلابی، جوان و کاربلد استفاده شود تا آینده ای روشن برای لرستان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با انتقاد از جذب برخی نیروها در دستگاه های دولتی خواستار بررسی و جلوگیری از استخدام های غیرقانونی شد و ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید مانع ادامه روند سابق، رانت و تبعیض برخی ها در پست های مدیریتی استان شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین در خصوص آیت الله بربرودی گفت: این همایش در راستای ترویج معروف و بیان واقعیات زندگی یک انسان موفق است چراکه علمای بزرگ می توانند روش موفقیت را به نسل آینده معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه آیت الله بربرودی مراحل تقوا را سپری کرد و در تمامی علوم سرآمد بود افزود: این عالم بزرگوار پس از تحصیلات مقدماتی در الیگودرز زمان حکومت پهلوی که حوزه های علمیه کشور مورد تهاجم بیگانگان بود، بهترین مدارج علمی را طی کرد.

وی افزود: حوزه های علمیه در زمان تحصیل این عالم وارسته در بدترین شرایط بود اما توانست در کنار علمای دیگر به شرایط عالی علمی دست یابد و از سه عالم بزرگ مجوز اجتهاد گرفت.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه روحانیت همواره با پشتوانه مردم ولایتمدار لرستان موفق شده است گفت: تصمیم گیری های مهم در کنار فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و مقابله با وابستگان رژیم پهلوی از مهمترین خدمات آن عالم وارسته به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: لرستان مهد فرهیختگان است و فرزانگان الیگودرز، نام آشنای جهان اسلام و تشیع می باشند چراکه سابقه کهن این شهرستان و حومه آن به پیش از میلاد مسیح و هخامنش می رسد که برخی از آن آثار موجود است.

امام جمعه الیگودرز نیز در ادامه اظهار کرد: باید بستر مناسبی برای گرامیداشت علما در این شهرستان فراهم شود چراکه این عالم وارسته خدمات معنوی فراوانی به شهرستان ارایه داده است.

حجت الاسلام مهدی سرلک افزود: وجود علمای شاخص در الیگودرز مایه نیک نامی این شهرستان است.

وی اظهار داشت: کتاب ارزشمند "آیت الله دیار ما" از آثار سید شمس الدین بربرودی نوه آیت الله بربرودی به زندگی این عالم وارسته پرداخته است.

مرحوم آیت‌الله بربرودی متولد سال ۱۲۷۴ هجری شمسی بود که در دبیرستان‌های الیگودرز درس فقه و دین تدریس می‌کرد، وی در منطقه منشا خدماتی بزرگ و کارهای خیر و عام‌المنفعه بسیاری از جمله ساخت مسجد جامع شهر، توسعه مسجد حضرت علی بن ابیطالب، راه‌اندازی بیمارستان و تاسیس مدرسه علمیه بود.

این عالم بزرگوار پس از عمری مجاهدت در راه خدا، نیکوکاری و خدمت به مردم در سال ۱۳۵۹ هجری ـ شمسی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهر او در آرامستان اکبرعلی الیگودرز به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها الیگودرز لرستان امام جمعه خرم آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز لرستان امام جمعه خرم آباد الیگودرز لرستان امام جمعه خرم آباد عالم وارسته حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد