Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- گروه رسانه: رسانه نسبت به اقدامی که می خواهد انجام بدهد، گزاره ندارد، داده مسلح و فکت هم ندارد، محور ندارد اما وقتی می خواهد چیزی را هدف کند، با توجه به عدم شناخت دقیق از کنشگری مخاطب، نسبت به رویدادهای هدف‌گیری خود، نامطمئن می شود.

علیرضا داودی کارشناس‌ ارشد رسانه و علوم شناختی در گفت وگو با فارس، ضمن تشریح کارکرد رسانه‌ های فارسی زبان بیگانه درخصوص تکنیک ” خشاب خالی هدف گیری نامطمئن “ گفت: بنابراین وقتی نسبت به رویدادهای هدف‌گیری خود ، نامطمئن می شود ، برخلاف قبل آن اعتماد به نفس لازم برای تبدیل یک گزاره به هدف را ندارد ، پس خشابش خالی  است و هدف گیری نامطمئن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودی افزود: به این معنا که رسانه نتوانسته براساس همه عوامل میدانی که دارد به یک اطمینان جدی برسد، یعنی اوج استیصال یک رسانه نسبت به هم داشته های گزاره، داده، اطلاعات، فکت و هم نامطمئن بودن نسبت به اینکه اگر به هر دلیلی فضای ذهنی خود را رها کند، در جامعه به این هدف می رسد.

کارشناس‌ ارشد رسانه و علوم شناختی ادامه داد: پس نامطمئن بودن از این هدف گیری، در واقع باعث می شود که رسانه در این تکنیک دچار نوعی خاص از اعوجاج شود، البته این به معنی نیست که رسانه عملیات نمی کند بلکه به این معنی است که یا به تاخیر می اندازد و یا در دوز پایین تر یا سطح پایین تری اقدام می کند و انجام آن علت هم دارد، علت این است که جنس آن، شناخت رسانه به جای فضای اجتماعی، ذهنی، سیاسی، امنیتی، بر روی هدف گیری فرهنگی، سیاسی، امنیتی، پارادایم های ذهنی بسیار مهم، نسبت به کسی که قرار است عامل این هدف گیری باشد.

شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ایران‌مان است. بنابراین رسانه ‌ها تلاش می کنند مطابق اهدافی که دارند در این فرآیند دخالت کنند. ایجاد، تغییر یا تقویت باورها، از کارکردهای رسانه ها در همراه سازی مخاطبان است.

مجموعه برنامه کوتاه ”روایت رنگ‌ها“  روایتی از تکنیک ‌های جنگ شناختی است که در شبکه رادیوییِ رادیو گفت و گو تولید و پخش می شود.

تکنیک ‌های رسانه‌ ای در دنیای امروز وارد فضای علوم شناختی شده است از این رو رادیو گفت و گو مجموعه برنامه‌ای 90 قسمتی برای آشنایی مخاطبان با این تکنیک‌ ها را تدارک دیده است.

”روایت رنگ‌ها“ نام این مجموعه برنامه‌ی تخصصی در حوزه علوم شناختی با محوریت شگردهای رسانه‌ای در انحراف افکار عمومی است که ماموریت این شبکه، در جریان ‌سازی موثر بر نخبگان و کنشگران جامعه ایرانی را محقق کرده است.

این مجموعه برنامه که در قالب ساختارهای نوین طراحی و تولید شده، در هر قسمت و در گفت و گو با دکتر علیرضا داودی کارشناس مسائل رسانه و متخصص علوم شناختی، با رویکردی تخصصی و تحلیلی و با مصداق‌های عینی به افشای تکنیک‌ های رسانه‌ های بیگانه و معاند در جهت تخریب ذهن مرم ایران می پردازد.

روایت رنگ‌ها هر روز ساعت 11:55 دقیقه از رادیو گفت و گو موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خشاب خالی زبان مجموعه برنامه علوم شناختی هدف گیری گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند