Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به اهمیت حضور مدیران استانی در این جلسه، تأکید کرد: ترسیم نقشه راه فرهنگی برای استان بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی باید بر اساس این نقشه راه انجام شود، گفت: وجود انسجام در انجام فعالیت‌های فرهنگی بسیار مهم بوده و باید از عملکرد جزیره‌ای از سوی دستگاه‌ها جدا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وجود همگرایی و تعامل برای رسیدن به هدف‌های پیش بینی شده در حوزه فرهنگ بسیار تأثیرگذار است، افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر در حوزه فرهنگی آسیب شناسی اقدامات انجام شده و نتایج به دست آمده است.

وی با تأکید بر اینکه مبنای حرکت فرهنگی باید بر اساس منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این حوزه باشد، تصریح کرد: نقشه فرهنگی کشور باید به ارزش‌ها و باورهای اسلامی توجه ویژه داشته باشد.

عباسی در ادامه همچنین بر لزوم داشتن نگاه واقع بینانه به مسائل فرهنگی تأکید و اضافه کرد: این نگاه باید در راستا و هم جهت با باورها و ارزش‌های دینی حاکم بر جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران امروز فرهنگ را نشانه گرفته‌اند، افزود: از دیدگاه دشمنان رمز موفقیت ایران اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و وجود انسجام در نهاد خانواده بوده و به همین دلیل امروز حربه دشمن برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تخریب و سست کردن ارزش‌ها است.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت فرهنگی استان بر لزوم انجام اقدامات مناسب برای تعالی فرهنگی گیلان تأکید کرد و گفت: باید در فعالیت‌های فرهنگی استان گیلان انسجام و اتحاد و همدلی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه فرهنگی از اصالت و هویت فوق العاده ای برخوردار است، اظهار کرد: باید اقدامات اثرگذاری در حفظ و تعالی حوزه فرهنگی گیلان انجام شود.

عباسی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ابزارهای هنری برای معرفی و نمایش داشته‌های فرهنگی گیلان، گفت: صدا و سیما و رسانه نقش مؤثری در این زمینه دارند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و مسافرپذیر بودن استان گیلان، تصریح کرد: حضور مسافران با فرهنگ‌های مختلف در استان گیلان ضرورت زمینه سازی برای صدور فرهنگ غنی این استان را متذکر می‌شود.

کد خبر 5379268

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های فرهنگی اسدالله عباسی شورای فرهنگ عمومی استان گیلان ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایام فاطمیه آلودگی هوا شب یلدا بارش برف حوزه فرهنگ فرهنگی گیلان حوزه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر