Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به نقل از ابراهیم رضایی در نشست با اعضای شورای شهر دالکی افزود: با توجه به اهمیت و نقش سد دالکی در آبیاری ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود و سه هزار هکتار زمین زراعی در منطقه دشتستان توجه به سرعت بخشی در روند اجرای این سد ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سد دالکی به عنوان بزرگترین پروژه شهرستان دشتستان و استان بوشهر به شمار می‌رود بر لزوم توجه بیشتر برای رفع مسائل و مشکلات این طرح تاکید کرد. 

رضایی، تامین آب نخیلات و سامان دادن مسائل مربوط به خرما را از مسائل مهم شهر دالکی عنوان کرد و افزود: تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبیاری نوین و طرح تحول نخلستان از جمله دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم برای شهرستان دشتستان است.

وی افزود: بهبود وضعیت فروش خرما نیازمند حضور در بازارهای صادراتی جدید است که با جدیت پیگیر این موضوع هستیم. 

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شهر دالکی، احداث پانسیون مرکز جامع سلامت، روکش بلوار امام حسین (ع) و ترمیم پل دالکی از جمله مسائل این شهر است که در دست پیگیری است.

رضایی، همچنین قول پیگیری بهبود وضعیت کاروانسرا و امامزاده احمد شهر دالکی و سرعت بخشی در ساخت مخزن آب را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر دالکی رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرداری و عمران شهری، پارک کوهستان، بکارگیری نیروهای توانمند شهر، صدور سند زمین‌ها، تعیین تکلیف آب شیرین‌کن این شهر را به عنوان خواسته‌های خود مطرح کردند.

سد مخزنی دالکی روی رودخانه‌ای به همین نام احداث و از مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور در سال ۹۳ به استان بوشهر است که در فاز نخست این پروژه احداث فرازبند (ارتفاع ۶۰ متر و حجم خاکریزی ۵۸۰ هزار مترمکعب) تونل‌های انحراف و سامانه خروجی تونل‌های انحراف آب در دست ساخت است.

هدف از اجرای این پروژه تأمین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های دالکی، دهقاید، منطقه وحدتیه، بخش سعدآباد و بخشی از حقابه رودخانه حله است که با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعبی و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال در دست اجراست. 

در زمان حاضر کار سد دالکی در جبهه‌های مختلف کاری در دست اجرا است و با تامین مالی انجام شده این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزکی دارد همچنین در سال گذشته آب وارد تونل و سیستم انحراف آن که از سخت‌ترین بخش‌های پروژه است اجرا و کار ساخت بدنه و خاکریزی آن آغاز شده‌است.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت، در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه سال جاری به استان بوشهر استان بوشهر سفر کردند.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

برچسب‌ها بوشهر ابراهیم رضایی سفر استانی دالکی شرکت آب منطقه ای اعتبار دولت سیزدهم پروندهٔ خبری ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ابراهیم رضایی سفر استانی بوشهر ابراهیم رضایی سفر استانی دالکی شرکت آب منطقه ای اعتبار دولت سیزدهم استان بوشهر دولت سیزدهم سفر استانی شهر دالکی سد دالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد