Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز یکشنبه در آیین افتتاح پایانه تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق(۱) شاهرود افزود: طی چند سال گذشته به دلیل خشکسالی در کل کشور و همچنین در این منطقه، تولید گندم کاهش یافت، این در حالی است که تا قبل از سال ۹۱ کل گندم مصرفی در شهرستان شاهرود و میامی تولید می شد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آرد سرچشمه شاهرود حدود ۳۰ سال است که آرد مصرفی شاهرود و میامی را تامین می کند، ابراز داشت: هم اکنون ۶۰ درصد گندم مصرفی نانوایی های شهرستان های شاهرود و میامی وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی با بیان اینکه سیاست های کلی اداره کل غله استان سمنان واردات گندم از جنوب کشور از طریق حمل و نقل ریلی است، تصریح کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور حمل و نقل ریلی به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار شاهرود از انتقال ۲۵ هزار تن گندم طی ۶ ماه آینده از طریق حمل و نقل ریلی به این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در صورت تحقق این امر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در حمل و نقل ریلی نسبت به حمل با کامیون صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات انتقالی توسط حمل و نقل ریلی بهتر از حمل جاده ای حفظ می شود، افزود: واگن های حمل غلات از مبداء حرکت توسط نماینده بازرگانی دولتی ایران پلمب و در مقصد نیز توسط نماینده اداره غله فک پلمب می شود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: اتفاقات غیر مترقبه، تعطیلات مناسبتی و ایام عید نوروز که حدود ۲۰ روز در جاده ها از تردد کامیون ها جلوگیری می شود،  از عوامل دیر رسیدن گندم به این شهرستان است.

وی با اشاره به راه اندازی پایانه تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق(۱) گفت: با همکاری اداره کل غله استان و اداره کل راه آهن شمال شرق(۱) از پنج ماه گذشته ساخت پایانه تخلیه و بارگیری در دستور کار قرار گرفت و امروز این پایانه به بهره برداری رسید.

جلالی با بیان اینکه شاهرود قطب دامپروری استان سمنان است، تصریح کرد: بخش زیادی از نهاده های دامی مصرفی مانند جو، ذرت و کنجاله سویا از بنادر جنوبی توسط پشتیبانی امور دام به شاهرود حمل می شود.

وی ادامه داد: هزینه حمل یک کیلو گرم نهاده دامی از جنوب کشور به شاهرود به وسیله حمل و نقل ریلی نسبت به کامیون حدود کیلویی سه هزار ریال ارزان تر تمام می شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه اجرای این طرح در قیمت تمام شده، سرعت در انتقال و همچنین از جنبه های امنیتی بسیار مهم است، افزود: نان قوت غالب مردم است و از جنبه راهبردی بودن و به موقع در اختیار محل های پخت قرار گرفتن، بسیار حائز اهمیت است .

به گفته وی، حمل و نقل ریلی امنیت خاطری برای همه ایجاد می کند که گندم این کالای راهبردی در کمترین زمان در اختیار نانوایی ها قرار گیرد.

جلالی با اشاره به اینکه نخستین محموله گندم امروز از طریق حمل و نقل ریلی وارد شاهرود شد، تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی لازم در اجرای این طرح در دستور کار حوزه مدیریت شهرستان قرار دارد.

پایانه تخلیه و بارگیری راه آهن شمال شرق(۱) به نام شهید علی اصغر اشرفی نامگذاری شد، این شهید کارگر کارخانه آرد سرچشمه شاهرود بود که در سال ۶۵ به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شاهرود در شرق استان سمنان  ۱۴۰ نانوایی دارد که از این تعداد ۸۰ نانوایی دولتی و بقیه آزادپز هستند.    

برچسب‌ها نان و غلات گندم حمل و نقل ریلی اداره کل راه آهن شمال شرق شاهرود شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نان و غلات گندم حمل و نقل ریلی نان و غلات گندم حمل و نقل ریلی اداره کل راه آهن شمال شرق شاهرود شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پایانه تخلیه و بارگیری راه آهن شمال شرق ۱ حمل و نقل ریلی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود

بزرگمهر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در  نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۵۵ دانش آموز در زمینه‌های بافت گلیم و جاجیم، نقاشی و زیورآلات به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود