Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمجید امامی روز یکشنبه در نشست «بازنگری در مدل بهره برداری از مجتمع های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» اظهار داشت: در عرصه مردمی شدن فرهنگ و هنر کشور ظلم روا شده و باید همچون دوران ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی مدل «همه باهم» را اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت دنبال کردن جدی عدالت فرهنگی ادامه داد: بازسازی سیاست مردمی سازی فرهنگی این است که «مردم را درگیر امور کن تا رفتار تغییر کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: با برقراری تناسب و توازن در همه عرصه های فرهنگی، عدالت فرهنگی در سطح جامعه و کشور برقرار خواهد شد.

به گفته امامی با اجرای دو سیاست «عدالت فرهنگی و عمومی سازی فرهنگ»، زمینه های الگوی مناسب بهره برداری از فضاهای فرهنگی و هنری نیز ایجاد خواهد شد.

مقدورات باید در خدمت امور فرهنگی و امور نیز در خدمت فرهنگ و هنر باشد.  

وی در مورد فضاهای فرهنگی و هنری اظهار داشت: ایجاد این فضاها در اماکن مناسب براساس فرهنگ ها و همچنین بهره برداری مناسب و نگهداری صحیح راهگشا خواهد بود. 

فقر فضاهای فرهنگی، مدیریت و بهره برداری از آنها؛ چالش های پیش رو

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، نیز در این نشست گفت: پاسداری از هویت فرهنگی در فرایند جهانی شدن یک چالش کلیدی و حفاظت از سرمایه های اجتماعی نیازمند نگاهبانی و پرستاری است.
امین عارف نیا با اشاره به اینکه سرمایه های فرهنگی و آفرینش های هنری برای بروز و ظهور نیازمند فضاهایی مناسب و پاسخگو هستند، گفت: تکافوی سرانه ای به تنهایی نمی تواند تضمین کننده کارایی این فضاها باشند.
وی افزود: جذابیت های عملکردی، تناسب موقعیت مکانی، رونق فعالیتی، مکان سازی خلاق و کاربردی از عوامل موثر در کارایی فضاهایی از این دست هستند.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی، سازمانهای عمومی، تشکل های مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در طول ٣ دهه گذشته، از ٦٣١ مجتمع و مرکز فرهنگی احداث شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بخش مهمی از زیرساخت های فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این مجتمع ها در کنار سالن های سینما، کتابخانه های عمومی، نگارخانه ها، کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش و فرهنگسراهای شهرداری ها منظومه فضاهای فرهنگی کشور را تشکیل می دهند.
عارف نیا افزود: در کنار چالش فقر فضاهای فرهنگی با چالش مدیریت و بهره برداری از فضاهای موجود مواجه هستیم و باید برای رفع موانع قانونی، حل مسائل کالبدی، اصلاح تعارضات اجتماعی و اقتصادی چاره اندیشی کنیم.
وی با بیان اینکه مدیریت و بهره برداری صحیح از فضاهای فرهنگی و هنری از اهداف این نشست های کارشناسی است، ادامه داد: نشست های آسیب شناسی توسط کارشناسان در این عرصه انجام شده است که نتایج آن در گفت و گوهای دو روزه این سمینار به بحث گذاشته می شود.
عارف نیا اضافه کرد: قرار است برای برون رفت از وضعیت فعلی بهره برداری از فضاهای فرهنگی چاره اندیشی کنند.

نشست دو روزه «بازنگری در مدل بهره برداری از مجتمع های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» با حضور کارشناسان از سوی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در باغ زیبای تهران برگزار شد.

چالش های فضاهای فرهنگی، نقش فضاهای فرهنگی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین موضوع های روز نخست این نشست بود و بازآفرینی فضاهای فرهنگی فراموش شده با رویکرد مکان سازی خلاق و تبیین ایده های نوین برای بهره برداری از فضاهای فرهنگی نیز از موضوع های روز دوم خواهد بود.

در سال‌های پایانی دهه ۶۰ و در شرایطی که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود با هدف ایجاد بستری برای حمایت از محققان، نویسندگان و هنرمندان و تامین نیازمندی‌های ضروری آنها «موسسه اعتباری فرهنگ و هنر» با شخصیت حقوقی مستقل، غیرانتفائی و غیر دولتی تاسیس شد.

بهره گیری از منابع موجود اقتصادی به منظور کسب درآمد برای کمک به توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی هدف کلان این موسسه ذکر شده است.​

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امین عارف نیا موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امین عارف نیا شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امین عارف نیا موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری از فضاهای فرهنگی و هنری فضاهای فرهنگی عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران