Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا اعلام کردند که آنتی بادی بدن کوسه ها به خوبی می تواند با بیماری مرگبار کرونا مقابله کند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، به عقیده دانشمندان کوسه ها می توانند راز بیماری مرگبارکرونا را حل کرده و روش درمانی جالبی برای مقابله با بیماری باشند.


به گفته محققان آنتی بادی سیستم ایمنی بدن کوسه در آزمایشگاه تاکنون بر سلول ریه های بیمارکرونایی تاثیر خوبی داشته و با ویروس مرگبار دلتا به خوبی مبارزه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آنتی بادی قادر است تا انتصال بین پروتئینی ویروس و گیرنده ACE2 روی سلول های انسانی را مسدود کند پیوند مهمی که ویروس را به دروازه ورودی به سلول های ما می رساند.


زیست شناس سرطان در دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین که به رهبری مطالعه جدید کمک کرد، هشدار داد: "آنها هرگز بر روی افراد آزمایش نشده اند."اگرچه آنتی‌بادی‌های کوسه احتمالاً سال‌ها با استفاده از مردم فاصله دارند، اما این ایده آنقدرها هم که به نظر می‌رسد عجیب نیست.اکنون این امکان وجود دارد که بتوان این آنتی بادی را به انسان تزریق کنیم و سیستم ایمنی ما آنها را به عنوان ماده ای خارجی تشخیص ندهد تا بتوانیم با ویروس کرونا مقابله بهتری داشته باشیم و سیستم ایمنی بدنمان را افزایش دهیم. ما در حال انجام تحقیقات روی این ماده عجیب درمانی هستیم و امیدواریم به زودی بتوانیم با استفاده از آنتی بادی کوسه داروی قوی بسازند که درمان قطعی بیماری کرونا باشد.


گفتنی است علیرغم توسعه واکسن‌ها علیه کووید-19، جستجو برای درمان همچنان حیاتی است. اگرچه واکسن‌ها بسیار مؤثر بوده‌اند، اما همانطور که عفونت‌های پیشرو نشان می‌دهد، محافظت 100% برای همه افراد ایجاد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خواص ظرف های ضد سرطانی