Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اگر پروتکل های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت نکنیم ظرف چند هفته آینده، با پیک اُمیکرون در کشور روبرو خواهیم بود.

به گزارش ایران آنلاین،دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سرعت همه گیری ویروس جهش یافته اُمیکرون تقریبا دو و نیم برابر دلتا است بنابراین فرصت چند هفته ای پیش رو داریم و اگر پروتکل های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت نکنیم ظرف چند هفته آینده، با پیک اُمیکرون در کشور روبرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حمید رضا جماعتی در حاشیه پنجاه و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در کمیته علمی همه اعضا بر این نکته توافق نظر داشتند که از امروز تا حداقل ۴ هفته آینده، در تمامی مجامع، کنسرت ها، مدارس، دانشگاه ها و رستورانها، هتل ها و به ویژه دورهمی های شب یلدا، محدودیت ها اجرا شود تا با پیک اُمیکرون روبرو نباشیم.

وی افزود: توصیه دوم کمیته علمی این است که افرادی که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، حتما دُز سوم و یادآور را تزریق کنند و افراد کمتر از ۱۸ سال حتما واکسیناسیون را به طور کامل(دو دُز) انجام دهند چون اُمیکرون در نوجوانان و جوانان شاید بیشتر دیده شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: کمیته علمی کشوری کرونا تاکید دارد که حتما واکسیناسیون برای گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال نیز بعد از تصویب در ستاد ملی کرونا، انجام شود چون یکی از موارد شیوع اُمیکرون می تواند ابتلا در سنین پایین تر و مدارس باشد بنابراین باید با پیشگیری، جلوی پیک بعدی را بگیریم.

دکتر جماعتی تاکید کرد: افراد پرخطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه اخیرا گزارش هایی از بیمارستان های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس آنفلوآنزا بوده است.

وی تصریح کرد: توصیه کمیته علمی کشوری کرونا این است که حداقل ۴ هفته مدارس و دانشگاه ها و مجامعی که محل تجمع بیش از ۱۰ نفر است مانند کنسرت ها، رستورانها، هتل ها و ورزشگاه ها، قرنطینه باشند و محدودیت شدید اعمال شود و بازگشایی انجام نشود.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته علمی کشوری کرونا هفته آینده ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : از امروز جمعه هفتم اردیبهشت تا سه شنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دمای هوا نیز با شیب ملایم افزایشی می شود.

مهدیه اصحابی افزود: از روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت اما با ورود جریانات شمالی آسمان ابری می شود و شاهد کاهش دما و بارشهای پراکنده در استان خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت