Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، عارف علیقلی روز یکشنبه در نشست  مجازی تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: راه اندازی صندوق‌های جسورانه یکی از اقدامات مثبت بازار سرمایه است، در این راستا اولین صندوق جسورانه در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: این صندوق برای حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی، صنایع خلاق و سینمایی در فرابورس به همت صندوق نوآوری وشکوفایی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران ادامه داد: در گذشته ما برای تامین مالی حوزه‌های هنری و سینمایی و فرهنگی ابزار مالی در اختیار نداشتیم، راه اندازی صندوق جسورانه "سپهر یکم" یک ابزار تامین مالی جدید برای صنعت قدیمی سینما و فرهنگ  است  و ایجاد این صندوق به تامین مالی این حوزه کمک می کند.

علیقلی‌پوربه تجارب موفق در فرابورس برای حمایت از طرح‌های حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی این صندوق جسورانه، طرح های خوبی برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون صندوق جسورانه در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، نقدینگی را در بازار تولید هدایت کرده اند، گفت: سپرده گذاری در صندوق‌های جسورانه‌ آسان‌تر و نقل و انتقال نیز به سهولت انجام می شود و امکان شراکت سایر بازیگران در طرح‌ها نیز وجود دارد، تاکنون ۱۴ صندوق جسورانه در کشور راه اندازی شده است و صندوق‌های جسورانه دیگری در حال شکل گیری هستند.

سرپرست نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه صندوق‌های تامین مالی اشاره و تصریح کرد:  در چهار هفته اخیر حدود چهار میلیارد تومان سرمایه از طریق صندوق‌های تامین مالی به اکوسیستم نوآوری کشور تزریق شده است.

راه اندازی صندوق های جسورانه فرهنگی متعدد در صورت عملکرد درست 

همچنین در این نشست علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه برای حمایت از طرح‌های نوآورانه را با اهمیت دانست و گفت: صندوق سپهر یکم در صورت عملکرد درست می‌تواند دومین و سومین صندوق خود را نیز راه‌اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق‌های خطرپذیر اتفاق مهم و ظرفیت بی‌نظیر در اکوسیستم نوآوری کشور است،این توصیف نه به دلیل اینکه صندوق‌های خطرپذیر ابزار بی‌نقصی برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری هستند، بلکه به آن دلیل که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از صندوق‌های بورسی برای تامین مالی این اکوسیستم بهره ببریم.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد:‌ اولین صندوق جسورانه از سال ۹۵ آغاز به کار کرد و این صندوق‌ها همه بازیگران اکوسیستم نوآوری را دور هم جمع  می کنند و امکان حمایت از همه طرح‌های نوآورانه و خلاق را فراهم می کنند.

ناظمی به چالش‌های حمایت از طرح‌های حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ابزارهای متنوع مالی بازیگرانی در آن جمع خواهد شد که کمک خواهند کرد تا جریان نقدینگی این صندوق‌ها به سمت صنایع خلاق و فرهنگی هدایت شوند.

وی یادآور شد: در دنیا با توجه به اهمیت سرمایه گذاری خطرپذیر، ‌حجم سرمایه گذاری در این حوزه ۱۰ برابر شده است، در کشور ما نیز در این خصوص فعالیت های خوبی شده است، در حال حاضر کمترین مشکل ما در اکوسیستم نوآوری تامین مالی و بزرگتری چالش تامین محیط کسب و کار است.

اولین صندوق جسورانه حوزه صنایع فرهنگی با نام سپهر یکم با سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، راه اندازی و پذیره‌نویسی این صندوق با نماد سپهر در فرابورس ایران از روز گذشته آغاز شده است.

برچسب‌ها صندوق سرمایه گذاری جسورانه صندوق نوآوری و شکوفایی فرابورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق سرمایه گذاری جسورانه صندوق نوآوری و شکوفایی فرابورس صندوق سرمایه گذاری جسورانه صندوق نوآوری و شکوفایی فرابورس سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اولین صندوق جسورانه صندوق های جسورانه راه اندازی صندوق اکوسیستم نوآوری حمایت از طرح صنایع خلاق تامین مالی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان