Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:20:43 GMT

رهبر موقت اخوان المسلمین مصر به اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۴۷۹۹

رهبر موقت اخوان المسلمین مصر به اعدام محکوم شد

به گزارش ایرنا الجزیره دقایقی پیش خبر داد: رسانه‌های مصری اعلام کردند که قوه قضائیه این کشور حکم اعدام محمود عزت رهبر اخوان المسلمین را تایید کرده است.

دادگاهی در مصر روز یکشنبه حکم اعدام محمود عزت را در پرونده ارتباط با طرف‌های خارجی تایید کرد.

دادگاه عالی جنایی امنیت دولتی حکم اعدام او را در پرونده‌ای که در رسانه‌ها به «نفوذ به مرزهای شرقی» معروف است، به دلیل اتهام او به همکاری با احزاب خارجی علیه منافع کشور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزت در دو پرونده ارتباط با کشورهای خارجی علیه نظام امنیت ملی مصر و هجوم به مرزهای شرقی و دو فقره حبس ابد (۲۵ سال) بر اساس حکم غیابی محکوم شده بود.

دستگاه امنیتی مصر شهریور سال گذشته،  محمود عزت را چند روز پس از صدور حکم دادگاه دستگیر و روانه زندان کرد.
نیروهای امنیتی مصر محمود عزت را در یکی از آپارتمان های مسکونی در منطقه التجمع الخامس در قاهره بازداشت کردند. وزرات کشور مصر عزت را مسوول اصلی تاسیس شاخه نظامی اخوان المسلمین مصر می‌داند. محمود عزت از شخصیت های کلیدی و مهم اخوان المسلمین بوده و از او به عنوان «نگهبان دارایی و اسرار گروه»، یاد می‌شود. 
پرونده مربوط به محمود عزت به سال ۲۰۱۱ و در جریان حوادث ژانویه همان سال به دنبال هجوم به زندان 'وادی النترون' و حمله به تاسیسات امنیتی برمی‌گردد.

محمود عزت از دهه ۱۹۶۰، از شخصیت‌های کلیدی و مهم اخوان المسلمین بوده و از او به عنوان نگهبان دارایی و اسرار گروه، یاد شده است.

پس از بازداشت محمد بدیع، در سال ۲۰۱۳، اخوان المسلمین محمود عزت را به عنوان رهبر موقت این گروه معرفی کرد.

دولت مصر، اخوان المسلمین را یک "گروه تروریستی" می‌داند و فعالیت‌های آن را پس از کودتای نظامیان علیه دولت محمد مرسی غیر قانونی اعلام کرده است.

در چند سال گذشته شمار زیادی از اعضای این حزب بازداشت و زندانی شده‌اند. شماری از رهبران آن در زندان و یا در جریان دادگاه درگذشته‌اند.

برچسب‌ها قاره آفریقا اخوان المسلیمن مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا اخوان المسلیمن مصر قاره آفریقا اخوان المسلیمن مصر اخوان المسلمین محمود عزت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • ببینید | فریادهای تهیه‌کننده سریال‌های خاطره‌انگیز رضا عطاران بر سر فرد محکوم در پرونده مرگ مشکوک زهره فکور صبور در صحنه دستگیری!
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • چه کسانی دوست داشتند بابک زنجانی اعدام شود؟
  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
  • جریمه قاچاقچی سوخت در خدابنده
  • توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند