Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید مهدی طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رسالتی که در زمینه ارتقای سطح دینی افراد جامعه دارد، در راستای اسلامی کردن دانشگاه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، مسابقات سراسری قرآن و عترت را تا کنون در ۲۵ دوره برگزار کرده است و الان در حال برگزاری بیست و ششمین دوره این مسابقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسابقات قرآن و عترت در سه بخش کتبی، شفاهی و جشنواره هنر و ادبیات دینی برگزار می‌شود که در بیست و ششمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت از خراسان رضوی بیش از چهار هزار نفر در این مسابقات ثبت نام و حدود سه هزار و ۵۲۱ نفر در مسابقات شرکت کردند.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آزمون کتبی این دوره از مسابقات طی مدت ۲ روز در تاریخ ۱۴ و ۱۵ آذرماه سال جاری به صورت مجازی و سراسری برگزار و نتایج آن در سایت استانی اعلام‌ شد که مرحله تکمیلی مسابقات کتبی برای بازماندگان از مسابقات کتبی نیز امروز ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور برگزار شد که نتایج مسابقات کتبی در مراسم پایانی مسابقات قرآن و عترت اعلام خواهد شد.

طاهری افزود: مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی سالم برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت حدود ۵۰۰ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شرکت داشتند که امروز نیز مرحله استانی مسابقات شفاهی قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی در مشهد با حضور حدود ۸۶ شرکت کننده و داوران بین‌المللی و کشوری از ساعت هشت صبح آغاز شده است و تا عصر نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مسابقات شفاهی در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، اذان، دعا خوانی، صوت و لحن برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن نیز برگزار و نفرات برتر اعلام و جوایز نیز اهدا خواهد شد.

طاهری افزود: بخش‌ جشنواره هنر و ادبیات دینی در چهار بخش پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری برگزار می‌شود و هر یک از اساتید، کارکنان و دانشجویان می‌توانند در هر یک از چهار بخش شرکت کنند و آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری تحویل دهند و اسامی برگزیدگان جشنواره هنر و ادبیات دینی نیز پس‌ از داوری اعلام می‌ شود.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نهج البلاغه صحیفه سجادیه قرآن کریم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نهج البلاغه مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نهج البلاغه صحیفه سجادیه قرآن کریم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات کتبی مسابقات قرآن خراسان رضوی قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور