Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه امروز گره گشایی از کار مردم می‌تواند اعتماد سلب شده عمومی آنها را دوباره بازیابد، بیان کرد: مسئولان از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به مردم دریغ نکنند چرا که هیچ رسالتی بالاتر از خدمت به خلق مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمت به مردم اعتماد ساز است، بیان کرد: تلاش‌های دولت و مسئولان در حل مشکلات مردم نه تنها گره از کار خلق خدا می‌گشاید بلکه مردم را نیز به آینده امیدوار تر خواهد کرد و همین امید است که اعتماد افزایی را به دنبال دارد.

استفاده از ظرفیت معادن

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم هر جایی که مردم گره گشایی را ببینند و متوجه شوند که مشکلی حل شده، قطعاً اعتمادشان هم افزون می‌شود و نتیجه آن این است که نظام و دولت مستحکم‌تر خواهد شد.

مطیعی با اشاره ضرورت توجه به موضوعات اساسی مردم مانند معیشت، بیکاری و… بیان داشت: تلاش‌های مسئولان و دولت برای رفع مشکلات مردم ستودنی است اما اعتقاد داریم که مسئولان باید برای فراهم سازی رفاه نسبی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و… بیان کرد: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در بخش معدن است که باید از آن استفاده کرد امروز همچنین می‌بایست در بخش فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی معادن تلاش شود تا هم در راستای اقتصاد هم اشتغال گام‌های اساسی‌تری برداریم.

ارتقای همسویی در راستای تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان، گفت: استان سمنان در بحث رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار و بند الف تبصره ۱۸ جز استان‌های برتر کشور می‌باشد و تصمیم بر این است که با تلاش سایر دستگاه‌ها، فردی بیکار نشود زیرا نبود اشتغال و بیکاری تبعات فردی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای استان و کشور دارد.

علی تشنه دل با بیان اینکه همسویی بیشتری می‌بایست بین دستگاه‌های مرتبط با مقوله اشتغال، توسعه اقتصادی و تولیدی در سطح استان صورت گیرد، بیان کرد: برخی چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با این همسویی برطرف و دست کم کاهش یابد.

وی افزود: نهادهای مرتبط باید با تعامل و همکاری، چالش‌های موجود را برطرف کنند و باید همه سویی بیشتری بین دستگاه‌ها در جهت توسعه استان اتفاق بیفتد و اگر نهادی بخواهد خواسته خود را دنبال کند هم اقتصاد دچار مشکل می‌شود و توسعه استان نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

کد خبر 5379368

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان رونق تولید ویروس کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها ایام فاطمیه بارش برف شب یلدا آلودگی هوا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • خوان لاپورتا: ژاوی همیشه به فکر منافع بارسلونا است؛ هواداران به ما اعتماد کنند
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت