Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه ۱۲ هزار تن یونجه از روسیه آماده ورود به کشور است، گفت: در حال حاضر یک محموله ۱۵ تنی یونجه وارد کشور شده و به دلیل ایرادات وارد شده از سوی سازمان حفظ نباتات همچنان در گمرک مانده است. امیدواریم در روز‌های آینده مشکل ترخیص آن حل و این محموله به دست دامداران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی عالی، جزئیات واردات یونجه از روسیه را تشریح کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با طرف روسی مقرر شد ۱۵۰ هزار تن یونجه به کشور وارد شود. در حقیقت هدف این واردات حمایت از دامداران در خشکسالی‌های اخیر و برداشتن باری از دوش آن‌ها بود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای ورود ۱۲ هزار تن یونجه به کشور انجام شده و آماده حمل است. اما به دلیل اینکه گمرک آستارا انباری برای نگهداری و دپو یونجه‌ها در این حجم ندارد و برای جلوگیری از اضافه شدن هزینه‌های انبارداری و کرایه حمل مجدد تصمیم بر این شد که در قدم اول محموله‌ای در حجم کمتری وارد کشور شود و اگر شرایط مساعد بود واردات مابقی نیز صورت بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اضافه کرد: در حال حاضر یک محموله ۱۵ تنی وارد کشور شده و به دلیل ایرادات وارد شده از سوی سازمان حفظ نباتات در خصوص ناقص بودن مدارک این یونجه‌ها در گمرک آستارا مانده است. امیدواریم در روز‌های آینده مشکل ترخیص آن حل و این محموله به دست دامداران برسد.

وی در پاسخ به اینکه قرار است این یونجه‌ها چگونه میان دامداران توزیع شود، گفت: به تمام استان‌ها بر اساس نیازمندی‌هایی که از طرف مدیران عامل اتحادیه‌های دامداری اعلام می‌شود یونجه تعلق می‌گیرد. یعنی مدیران شهرستانی نیاز شهرستان خود را به مدیران استانی اعلام می‌کنند و پس از جمع آوری آمار یونجه تحویل استان داده می‌شود.

عالی در پاسخ به این سوال که قرار است یونجه‌ها با چه قیمتی به دامداران تحویل داده شود؟ گفت: در صحبت‌های اولیه قرار بود یونجه با قیمت هر کیلو ۵۲۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان با حمل مستقیم به دامداران تحویل شود، ولی اگر قرار به تخلیه و بارگیری در گمرک و حمل مجدد آن باشد طبیعتا هزینه آن تغییر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: واردات با ارز آزاد انجام شده، ولی این وعده داده شده که ارز نیمایی به آن تعلق گیرد.

/ایسنا

برچسب ها: یونجه ، انتظار ترخیص ، اتحادیه دامداران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q3T

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یونجه انتظار ترخیص اتحادیه دامداران تن یونجه یونجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه