Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر پایه مطلب دریافتی یکشنبه از دفتر علیرضا پاک فطرت،‌ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی وی در این نشست اظهار کرد: بهترین کارشناسان و مدیران اقتصادی همین کارگران، کارمندان و همچنین بانوان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد:وقتی که از جانب کارشناسان دولت خط فقر حقوق دریافتی حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام می‌شود و حقوق‌بگیران با حقوق کمتر از این مبلغ چرخ زندگی را می‌چرخانند این نشان دهنده اقتصادی بودن آن‌ها است و این یک آسیب محسوب می‌شود چراکه ممکن است از راه‌های دیگر این نیاز را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک فطرت گفت: سهام شستا در تأمین اجتماعی را عده‌ای از شهروندان خریداری کردند که همانند سازمان بورس سر آن‌ها کلاه گذاشتند و بدانیم که مشکلات فقط مربوط به جامعه کارگری نیست و معلمان، نیروی انتظامی و حتی سربازان هم هستند که مشکل دارند و اقتصاد این چیزی نیست که الان هست و هر کسی چه در دولت و چه مجلس که بر سر کار می‌آید نقد بر قبلی‌ها می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت:فکر نمی کنم تنظیم برنامه و بودجه و هزینه‌های در نظر گرفته بر اساس قانون برنامه ششم توسعه است. در دنیا اگر مجلسی آمد و نتوانست کاری بکند باید برود کنار و انتخابات زودتر از موعد برگزار شود.

پاک فطرت با تأکید براینکه استهلاک سرمایه بیشتر از سرمایه‌گذاری است، افزود: جاده‌ها، فرودگاه، هواپیما، قطار و ... در حالی مستهلک می‌شوند که تقریبا سه برابر نیاز کشور کارمند داریم که هزینه آن را باید همه ما پرداخت کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و با بیان اینکه بودجه دولت به حقوق هم نمی‌رسد، گفت: باید مدیریت کرد و اوضاع اقتصادی خوب نیست و باید کمک کرد تا دوران گذار انجام شود و سیستم کشور بر اساس رهنمودهای رهبری تولیدمحور شود و لازم است همه به تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشند و ادارات، سیستم مالیاتی و بیمه و ... هم در خدمت تولیدکننده باشند و بدانیم که ما نباید فقط تولید کارمند داشته باشیم.

پاک فطرت اعلام کرد: خوشحال نباشید از افزایش حقوق مثلا ۴ میلیون تومانی به ۶ میلیون و مطمئن باشیم با این روند وضعیت درست نخواهد شد و باید به راهکارهای مدیریتی را اجرایی کرد و در مسئله جامعه کارگری هم حتما نمایندگان محترم این جامعه در استان و حتی در کشور یک جلسه با وزیر کار داشته باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

تعیین سقف مشخص برای پرداخت حقوق‌بگیران در لایحه جدید دولت

روح‌الله نجابت، نماینده دیگر مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از این برنامه با بیان اینکه در لایحه جدید دولت، سقف مشخصی برای پرداخت حقوق‌بگیران تعیین شده است، گفت: وضعیت اقتصادی ما نامطلوب است و فارغ از مطرح کردن مسائل سیاسی، بخشی از مشکلات فعلی ما ناشی از رهاشدگی این مسائل در دولت گذشته در طول ۸ سال مدیریت کشور است.

نجابت گفت: تحریم‌ها موثر بوده اما گره زدن مشکلات کشور به این مسئله معنایی ندارد اما با توجه به انضباط‌بخشی مالی و اداری وضعیت پیش‌رو روشن است و وظیفه ماست که مطالبات را دنبال کنیم و به مردم گزارش دهیم.

روند دولت در کاهش استقراض از بانک مرکزی 

جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه دولت به سمت کاهش استقراض منابع مالی از بانک مرکزی رفته است، گفت: روند در پیش گرفته دولت در کاهش استقراض از بانک مرکزی و پرداخت بدهی‌های خود به نفع اقتصاد ماست و با توجه به هماهنگی دولت و مجلس نیز اوضاع اقتصادی و مدیریتی در کشور رو به بهبود است.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در لایحه دولت به مجلس کارهایی که از ما بر می‌آید برای مردم انجام دهیم و ارزیابی ما از تعامل دولت و مجلس این است که در حال حاضر فرصت خوبی برای حل مشکلات در کشور وجود دارد.

قادری  گفت: دولت بایستی به سمت نظارت و کاهش تصدی‌گری برود و هدف ما چابک‌سازی آن، کاهش دخالت‌ها و تقویت نظارت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی است که موضوع در مجلس در حال بازنگری است.

ضرورت همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

علی راستگو، رئیس خانه کارگری استان فارس نیز با گلایه از اینکه امروز در جامعه معضلات و مشکلات زیادی وجود دارد، مطرح کرد: ۴ میلیون نفر جامعه کارگری در کشور وجود دارند موضوعاتی مانند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان علارغم مصوبات قانونی در فرآیند اجرایی نظیر کمیته تطبیق درست انجام نمی‌شود و از انتظار ما از نمایندگان مجلس برای این حقوق سه یا چهار میلیون تومانی این است تا قانون اجرا شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه قرار بر این بوده که تا پایان این برنامه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که متاسفانه محقق نشده است.

رئیس خانه کارگری استان فارس با بیان اینکه دولت هیچ آورده‌ای به سازمان تامین اجتماعی نداشته است و به نوعی حیاط خلوت برخی‌ها شده است، افزود: مطابق با بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، ماده ۳ قانون الزام، ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در موضوعات درمان رایگان، بیمه تکمیلی و افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم مسائلی مطرح است که اگر نقدی هم مطرح می‌شود به عنوان مخل اقتصادی معرفی می‌شویم در صورتی که کارگران بهترین کارشناسان اقتصادی هستند.

مسائل بانک رفاه، پرداخت عیدی، مالیات پرداختی در لایحه جدید دولت به مجلس و مسئله کارخانه زیمنس، روغن نباتی و مخابرات از راه دور از دیگر مطالبات نمایندگان جامعه کارگری بود که توسط علی راستگو به نمایندگی از جمع حاضر مطرح شد.

خارج شدن حدودا ۸۷ اقلام داروی ضروری از لیست پوشش بیمه‌ای 

زهرا درویشی، بازرس کانون بازنشستگان و رییس اتحادیه بانوان کارگر در استان فارس، گفت: حدودا ۲۸گروه حمایتی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت مهمان ناخوانده قرار گرفتند که هزینه بسیار بالایی را بر سازمان تحمیل می کند، لازم است این گروه‌ها به صندوق دیگر که تحت حمایت دولت انتقال یابند.

وی افزود: حدود ۸۷ اقلام داروی ضروری از لیست پوشش بیمه‌ای خارج شده است و کارگران و بازنشستگان با حقوق ۳ الی ۴ میلیون تومان چگونه هزینه مخارج سنگین زندگی و دارو و درمان را بپردازد با این تورم افسارگسیخته مشکلات و مسائل کارگران و بازنشستگان مهمترین دغدغه جامعه است و اجازه ندهید فقر و بیچارگی و برده‌کشی مدرن شکل بگیرد.

برچسب‌ها کارگر نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز کارگر نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز فارس مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تامین اجتماعی جامعه کارگری استان فارس پاک فطرت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدهای پیش­‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران­‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدهای لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسهیل این فرآیند فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • حال کارگران خوب است!