Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمیان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور امروز در سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی به همت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد گفت: تاریخ، فرهنگ، معماری، مفاخر و برجستگان یک منطقه از مولفه‌ها و شاخصه‌های مهم فرهنگی یک منطقه به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی در کشف گنج‌های پنهان هر منطقه بسیار تاثیرگذار است، چه بسا فرهیختگانی که در یک منطقه سال‌ها قبل زیسته‌اند و اکنون آثارشان به فراموشی سپرده شده است.

رحیمیان گفت: منطقه‌ای که امروز به خراسان جنوبی موسوم است نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ وجود مفاخر و برجستگان این منطقه که در عرصه‌های مختلف در این منطقه زیسته‌اند گواه این برجستگی فرهنگی است.

۲۴۶ اثر در بخش اصلی و آزاد و ۳۷ اثر در بخش جانبی به جشنواره منطقه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی ارسال شد که امروز از ۶ اثر به انتخاب هیئت داوران تقدیر شد.

خراسان جنوبی با نشان فرهنگی ابن حسام شناخته شود

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جشنواره گفت: نشان‌های فرهنگی به مراتب آورده‌ای ارزشمندتر از نشان‌های اقتصادی فراهم می‌کنند، چه خوب است که خراسان جنوبی را، چون شیراز که با نام حافظ و سعدی می‌شناسند با نام ابن حسام خوسفی بشناسند.

مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: هر چند کیفیت و کمیت آثار دریافتی از حد قابل قبولی برخوردار است، ولی ظرفیت‌های انسان خصوصا در عرصه شعر آیینی بسیار فراتر از حدی است که در این دوره انتظار می‌رفت.

او گفت: جایگاه والای معنوی ابن حسام خوسفی ایجاب می‌کند تا در دوره‌های بعدی، جشنواره از حالت منطقه‌ای خارج و در سطح کشور اعلام موجودیت کند تا زمینه معرفی بیشتر سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی این خطه از کشور در عرصه ملی فراهم شود.

مرادی گفت: در این جشنواره در بخش آزاد، حسن خلجی رتبه دوم مشترک از زنجان، مجتبی خرسندی رتبه دوم مشترک از لرستان، پروین نخعی نژاد از خراسان جنوبی رتبه سوم مشترک و حسن مهدی آبادی از خراسان جنوبی رتبه سوم را کسب کردند.

مجتبی ندایی نیز برگزیده بخش دانشجویی از مشهد مقدس و در بخش جنبی آرش پورعلیزاده از استان گیلان تواستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی مولفه های شعر آثار هنری ابن حسام خوسفی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس