Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، شمال فارس و بوشهر، برخی مناطق اصفهان و استان‌های مرکزی و قم بارش خواهیم داشت که در ارتفاعات شمال شرق و شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز سه‌شنبه 30 آذر علاوه بر مناطقی که ذکر شد در برخی نقاط مازندران، سمنان و گلستان و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید داریم، همچنین در برخی نواحی کویر مرکزی کشور در یزد، اصفهان و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز سه‌شنبه در شرق خوزستان و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه یکم دی با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب دوباره آغاز خواهد شد، همچنین بعد‌ازظهر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان و مازندران بارش باران و کاهش نسبی دما شروع می‌شود.

وی اظهار کرد: تا چهارشنبه هفته جاری در مناطقی که ذکر شد، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌توصیه می‌شود پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب، تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: پنج‌شنبه دوم آذر در برخی مناطق شمال غرب بارش برف داریم و در غرب کرمانشاه و غرب کردستان برف و باران و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی امتداد البرز بارش برف خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 3 درجه خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی وضعیت جوی مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی برف باران پیش بینی می شود روز آینده شمال غرب بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش‌های مجدد در استان وجود دارد گفت: سرعت امدادرسانی جهاد به قنوات و چاه‌ها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی ملک‌زاده ظهر امروز در نشست ارزیابی اولیه خسارات بارندگی‌های اخیر یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای این موضوع وجود داشته باشد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این دولت به آن توجه ویژه صورت گرفت، ایمن سازی در مقابل حوادثی همچون سیل بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته و احتمال وقوع بارندگی‌های جدید، لازم است که نظارت و ارزیابی ایمن‌ سازه‌های آبی و خاکی استان یزد با جدیت دنبال شود.

ملک‌زاده به بارش‌های خوب استان و نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: بارندگی‌های صورت گرفته، زمینه ذخیره‌سازی خوب آب در سازه‌های آبی و خاکی نقاط مختلف استان را به وجود آورد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: با این وجود و با توجه به کارآیی سازه‌های آبی و بند‌های خاکی که جلوی سیل را می‌گیرد، باید حتما نسبت به تخلیه آب و هدایت آن انجام شود تا این سازه‌ها بتوانند گنجایش لازم در باران‌های بعدی برای جلوگیری از وقوع سیل را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن‌سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

ملک‌زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن‌سازی آن را ارائه نمایند.

وی در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت: کشاورزان، باغداران و مالکین قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی  مناطق خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد