Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نیلوفر حیدری کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کمبود ویتامین D در جامعه گفت: در همین راستا طرح‌های مکمل یاری با ویتامین D پیوسته در طول سال اجرا می‌شود.

او افزود: در این طرح ماهانه یک قرص ویتامین D در اختیار دانش آموزان دختر و پسر مقاطع متوسط اول و دوم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با اشاره به توزیع قرص آهن در این طرح هم بیان داشت: توزیع این قرص تنها برای دانش آموزان دختر خواهد بود و بصورت هفتگی یک قرص در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نحوه توزیع قرص‌ها با خود مدارس است،ادامه داد: در مدارسی که باز بوده و فعالیت دارند ترجیحا توزیع قرص باید در محیط مدرسه باشد که اطمینان لازم از مصرف آن توسط دانش آموز فراهم شود. در غیراینصورت مسئولان مدرسه با والدین ارتباط گرفته و تلاش می‌کنند که قرص‌های مذکور حتما در منزل توسط دانش آموز مصرف شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اهمیت ویتامین D در سلامت دانش آموزان اظهار داشت: روز به روز ابعاد بیشتری از فواید این ویتامین در سلامت بدن شناخته می‌شود و نیاز است که حتما این ویتامین به میزان کافی در بدن تامین شود.

او افزود: منشا اصلی این ویتامین نور خورشید است و اگر افراد روزانه چند دقیقه در برابر نورخورشید قرار گیرند این ویتامین به راحتی در بدن آن‌ها تولید می‌شود.

حیدری گفت: همچنین این ویتامین در برخی منابع غذایی از جمله ماهی به وفور یافت می‌شود، اما متاسفانه مصرف ماهی در جامعه ما بسیار پایین است، بنابراین با توجه به کمبود ویتامین D در بدن عمده افراد اجرای طرح‌های مکمل یاری با این ویتامین در دستورکار قرار گرفته است.

این کارشناس تغذیه به اثرات منفی کمبود ویتامین D در سلامت افراد هم اشاره کرد و افزود: کمبود این ویتامین در کودکان موجب نرمی استخوان و در بزرگسالان موجب پوکی استخوان می‌شود. همچنین این ویتامین نقش مهمی در رشد قدی و استخوانی کودکان دارد.

حیدری به تاثیرات ویتامین D در افزایش ایمنی بدن هم اشاره کرد و گفت: این ویتامین می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، ام. اس و انواع سرطان نیز موثر باشد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه ویتامین دی پوکی استخوان ویتامین D دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت