Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان گفت که حفظ امنیت و ثبات افغانستان مسئولیت جامعه بین‌المللی است.

وی در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان گفت: «فروپاشی وضعیت کنونی در افغانستان منطقه را به سمت آشوب می‌برد و به نفع تندروها خواهد بود. ما حملات داعش علیه اقلیت‌های دینی در افغانستان را محکوم و تاکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید کرد: «وحدت افغانستان تنها راه مقابله با مداخله‌های خارجی است. ما امیدواریم مکانیزم‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ایجاد شود.»

وی گفت: «ما خواهان مذاکره میان گروه‌های مختلف مردم افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور برای پناه دادن به گروه‌های تندرو هستیم.»

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1122552 برچسب‌ها عربستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند