Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون حقوقی و نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس گفت: ریل گذاری های غلط گذشته برداشته شده و ریل گذاری صحیح انجام شده، ضمن اینکه وضعیت درآمدی کشور نیز مناسب و رو به بهبود است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز یکشنبه در جمع استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه مجتمع آموزش عالی بم اظهارداشت: البته مسائل اقتصادی با یک کلید بهبود پیدا نمی کنند بلکه باید منتظر نتیجه دادن فعالیت ها ماند؛ مسیرها روشن و قابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:سرنوشت کشور و وضعیت اقتصادی را به مذاکرات پیوند نمی زنیم و سایر موضوعات کشور مانند پیشرفت ها و توانمندی های درونی را بهبود خواهیم بخشید زیرا احیای کارخانه های تعطیل شده و حمایت از تولید داخلی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به واقعیت های موجود و جو رسانه ای و جنگ نرم تاکید کرد: اگر متوجه جنگ نرم نباشیم خسارت های زیادی به کشور وارد می شود و با دست خودمان نیز اقداماتی علیه کشور، شهر، جامعه و دین خودمان وارد می کنیم.

وی اظهارداشت: در جریان تحریف، واقعیت های کشور وارونه و نقاط زرد چندین برابر نشان داده می شود، همچنین اقدامات نظام جمهوری اسلامی را انکار می کنند و نادیده می گیرند که هدف، ایجاد اضطراب و ناامیدی در مردم است.

غضنفرآبادی ادامه داد: جریان تحریف با پمپاژ احساس بن بست در کشور و بزرگ نشان دادن مشکلات خصوصا مشکلات اقتصادی دو هدف عمده را دنبال می کند یکی ضربه زدن و تخریب روحیه مردم و دیگری آدرس غلط دادن برای حل مشکلات جامعه.

نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در مجلس تاکید کرد: این آدرس غلط دادن متاسفانه در برخی افراد روشنفکر ما هم وجود دارد که می گویند تسلیم آمریکا شویم و با آمریکا کنار بیاییم که این کد و راه اشتباهی است زیرا حل مشکلات جامعه ما از این مسیر نیست.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با اشاره به قطعنامه اخیر علیه ایران با موضوع حقوق بشر گفت: اروپایی ها که جنگ های اول و دوم جهانی را راه انداختند آیا اکنون در قرن به اصطلاح حقوق بشر وضعیت مناسبی دارند؟ حقوق بشر به عنوان ابزاری در دستان این افراد قرار گرفته و نباید فریب آنها را بخوریم.

غضنفرآبادی اضافه کرد: این همه ظلم، نقض حقوق بشر و قتل عام در کشورهایی مثل فلسطین انجام می شود پس حقوق بشر این غربی ها کجاست؟ حقوق بشر شعار آنها، حرف و دروغ است، بعد قطعنامه علیه ایران صادر می کنند که جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر را رعایت نکرده است.

وی گفت: وای به حال جامعه ای که نخبگان آن فریب این دروغ ها را بخورد زیرا اسلام ما دیده بان هایی برای مسیر روشن ما گذاشته است و پیامبران دیده بانانی بودند که راه را برای ما نشان دادند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در مذاکرات، برخی حرف های نگران کننده می زنند زیرا تحت تاثیر القائات دشمن قرار می گیرند اظهارداشت: اگر در جامعه نفوذی تحت عنوان طلبه، استاد، پزشک، دانشجو و ... نباشد تا ضربه به جامعه بزند همه مشکلات حل می شود.

غضنفرآبادی گفت: برخی با چهره انقلابی و مومن آسیب می زنند و باید مراقب باشیم زیرا همه در یک کشتی هستیم، اگر این کشتی به تزلزل بیفتد آمریکایی ها کسانی نیستند که بخواهند این کشتی را نجات دهند و حتما آن را غرق می کنند، پس باید مراقب بود.

وی تاکیدکرد: متاسفانه هجمه و تبلیغ علیه خودمان ایجاد می کنیم و به جای اینکه جمهوری اسلام ایران را تحسین کنیم که در سطح بالایی از فساد برخورد کرده است، دشمن برداشت سوء می کند و می گوید ببینید همه فاسد هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضاییه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی بدیل در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضاییه، تصریح کرد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

وی همچنین به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضاییه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضایی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون‌نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضاییه در دستور کار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قوه قضاییه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و گفت: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانونمدار و به‌هنجار شکل خواهد گرفت.

وی آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضایی به آحاد جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضایی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

وی انحصار به پشت میزنشینی یک مقام قضایی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضایی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی‌قانونی و انحرافی را دید، منشاء و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است