Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، در جریان سخنان خود در نشست اختصاصی سازمان همکاری اسلامی درباره بحران انسانی در افغانستان، از ایران برای تلاش در حل بحران این کشور قدردانی کرد.

در جریان این نشست که در پاکستان برگزار شد، چاووش اوغلو در بخشی از سخنان خود با بیان آن‌که این بحران، که هر روز رو به وخامت بیشتری می‌گذارد، بر کشورهای مسلمان تأثیری عمیق داشته است، از کشورهای "پاکستان، ایران، ازبکستان، ترکمنستان، اندونزی و مالزی" به دلیل مشارکت فعال در زمینه این بحران قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: «البته باید تلاشمان در این زمینه بیشتر شود تا نقشِ شاخص خود را به عنوان جامعه‌ای اسلامی ایفا کنیم. باید سفری از سوی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به کابل، پایتخت افغانستان، ترتیب داده شود تا همبستگی خود را نمایش دهیم و پیام خود را به عنوان امت اسلامی، به صورت مستقیم، بفرستیم.»

چاووش اوغلو در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «همبستگی با ملت افغان بخشی از وظیفه اخلاقی و یک تکلیف دینی بود.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین «هماهنگی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه»، «جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در افغانستان» و همچنین «مشارکت با طالبان» را ۳ گام اصلی در زمینه حل بحران در افغانستان دانست.

وزیران امور خارجه کشور‌های اسلامی، امروز (یکشنبه) در نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی (O.I.C) به میزبانی پاکستان، به بحث و بررسی مسئله افغانستان پرداختند. 

نشست سازمان همکاری اسلامی اولین کنفرانس بزرگ درباره افغانستان از زمان کنترل این کشور به دست طالبان در ماه اوت (مرداد) است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو تحولات افغانستان سازمان همکاری اسلامی گروه طالبان سازمان همکاری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه