Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:51:51 GMT

لبخندهای اناری

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۶۸۸۴

لبخندهای اناری

حیاط دبستان ما، درندشت بود و بی‌آب و علف! فقط در باغچه‌ی کوچک کنار آب‌خوری، درخت اناری روییده بود؛ درختی نرم و نازک که یک خط در میان فقط در بهار، برگ سبز می‌داد و تا بوی پاییز به مشامش می‌رسید، بی‌بال و برگ می‌شد؛ نه گلی، نه شکوفه‌ای و نه اناری!

ناظم بی‌رحم آن‌سال‌های مدرسه‌ی ما هم، از این فرصت استفاده می‌کرد و در روزهای سرد پاییزی، هرهفته، شاخه‌ای را از درخت به امانت می‌گرفت و به‌زور ترکه‌های انار، تلاش می‌کرد تا بچه‌ها مؤدب و مرتب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم هرازگاهی ترکه‌ی اناری می‌خوردیم و روزبه‌روز مؤدب‌تر می‌شدیم!

این حلقه،‌ زنجیروار تکرار می‌شد؛ بچه‌ها از لجشان، به درخت آب نمی‌دادند و چپ و راست، با خودکار و مداد، روی تنه‌ی درخت، یادگاری‌های مربوط و نامربوط می‌نوشتند تا شاید درخت خشک شود و از دست ترکه‌هایش خلاص شوند. درخت هم لج می‌کرد و گل نمی‌داد و شکوفه نمی‌کرد و خلاصه انار بی‌انار؛ تا ترکه‌هایش بهتر به دست و پای بچه‌ها بنشینند و در دستان ناظم بی‌رحم، راحت‌تر بالا و پایین بروند.

یک‌سال بچه‌ها وقتی دیدند از پس آقای ناظم بر نمی‌آیند، دست به دامن درخت انار شدند و حلقه‌ی بی‌محبتی‌ها  را شکستند. همه‌ی مدرسه از همان روزهای آخر زمستان آن سال، هوای درخت انار را داشتند، پنجمی‌ها، به موقع، آب و دان درخت را ‌دادند، چهارمی‌ها،‌ اجازه ندادند حتی کلاغ‌ها هم به درخت انار چپ نگاه کنند و سومی‌ها یادگاری نوشتن را قدغن کردند.

تعطیلات عید آن سال که تمام شد، شاخه‌های انار پس از سال‌ها به گُل نشست. در اردیبهشت‌،‌ بچه‌انارها را ته شکوفه‌های انار می‌دیدیم و تا مهر و آبان و آذر هم، انارها رسیده شدند و قرمز و آب‌دار!

با حضور انارها، همه‌چیز سر جای خودش قرار گرفت؛ بچه‌ها دیگر یادگاری ننوشتند، آقای ناظم دلش نیامد شاخه‌های پر از یاقوت درخت انار را بشکند و بچه‌ها هم به‌جای ترکه‌ی انار، شب یلدای آن سال، کلی انار خوردند و خندیدند!

کد خبر 644372 برچسب‌ها شب یلدا نوجوان مدرسه و مدارس همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شب یلدا نوجوان مدرسه و مدارس همشهری دوچرخه درخت انار ی انار بچه ها آن سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور

علی علیزاده در بجنورد گفت: ۴۰ درصد از سهم طرح کاشت یک میلیارد درخت شامل زراعت چوب صنوبر و اکالیپتوس است که باهمت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی انجام می‌شود.

او گفت : بهره برداران در این طرح با کاشت درختان اقتصادی می‌توانند با زراعت چوب درآمد اقتصادی داشته باشند.
به گفته علیزاده در مرحله نخست اجرای این طرح باید ظرفیت کاشت نهال در نهالستان ها، عرصه‌های قابل کشت، نوع ارقام با توجه به شرایط آب و هوایی سنجیده شود.
رییس موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه گفت: قرار نیست که منابع آب شرب، کشاورزی و یا صنایع برای اجرای این طرح استفاده شود و باید از آب‌های غیر متعارف از جمله آب دریا، باران بهره برد، به طور مثال در کاشت درختان حرا از آب دریا استفاده و در مناطقی نیز کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی از آب باران مشروب خواهد شد.

پویش کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است در طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود که سهم خراسان شمالی دراین چهار سال ۱۶ میلیون اصله نهال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • وراتی خود را به بارسلونا پیشنهاد داد
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه