Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@02:54:35 GMT

درگیری‌های شدید در جنوب مأرب

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۰۰۸

درگیری‌های شدید در جنوب مأرب

آفتاب‌‌نیوز :

شهر مأرب روز یکشنبه شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش یمن مستقر در صنعاء و شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح تحت پشتیبانی هوایی ائتلف سعودی در اطراف رشته کوه البَلَق مشرف بر منطقه الفَلَج (جنوب مأرب) بوده است.

درگیری‌ها بین دو طرف اکنون در مناطق حدفاصل بین رشته‌کوه البَلَق شرقی و منطقه کَرَی در شهرستان وادی عَبیدة واقع در جنوب شرقی مأرب در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری‌ها در نزدیکی خط اصلی حیاتی شهر مأرب و میادین نفتی صافر در منطقه وادی عبیده واقع در شرق شهر مأرب در جریان است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته با هدف کاهش سرعت پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، ۲۳ حمله هوایی در رشته‌کوه البلق شرقی و اطراف آن انجام داده‌اند. درگیری‌های دو طرف طی دو روز گذشته منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز همچنین سلسله حملاتی را در اطراف منطقه الیَتَمَة مرکز اداری شهرستان خَبْ والشَّعْف استان الجوف (شمال شرقی یمن) در مرز با نجران عربستان انجام داده‌اند.

علاوه بر این، ائتلاف سعودی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ساعاتی پس از رهگیری پهپادی که به سمت منطقه خمیس مشیط در جنوب غربی عربستان سعودی در حال حرکت بود، دو پهپاد دیگر در حال پرواز به سمت فرودگاه بین المللی ابها را رهگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهر مأرب یمن جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

دریافت 47 MB

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها