Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز، بیست و هشتم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۴۲۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۰۸ هزار و ۱۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضائیان زاده ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۵ هزار و ۹۳۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۶۸ هزار و ۳۷۵ مورد تست سریع انجام شده و ۶۲ هزار و ۲۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این مسئول در دانشگاه تصریح کرد: با بستری ۹۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هشت هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۴۹۸ هزار و ۲۸۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۲۸۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۶ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۵۱ هزار و ۸۳۲ دُز نوبت دوم و ۱۸۲ هزار و ۲۳۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح لو رفته از پیراهن خارج از خانه منچستریونایتد برای فصل 25-2024 / عکس

فوتی هدلاینز طرحی را منتشر کرده که ظاهرا پیراهن دوم شیاطین سرخ در فصل ۲۵-۲۰۲۴ است.

طرفداری | طرح کیت دوم منچستریونایتد برای فصل 25-2024 لو رفت.

فوتی هدلاینز مانند هر سال انتشار طرح های لو رفته از پیراهن فصل آینده تیم ها را شروع کرده است. این بار نوبت به منچستریونایتد رسید تا فوتی هدلاینز طرح پیراهن دوم آن را منتشر کند. در ادامه این مطلب عکسی از طرح منتشر شده پیراهن دوم شیاطین سرخ را مشاهده می‌کنید. 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • طرح لو رفته از پیراهن خارج از خانه منچستریونایتد برای فصل 25-2024 / عکس
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت