Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: لازمه پاسخ منطقی به انتظارات مردم و کوشش برای اداره مطلوب شهرها و روستاها، اجرای مطالعات کاربردی است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وزیر کشور با بیان اینکه تلاش برای افزایش حداکثری ارایه خدمات به ساکنان شهرها و روستاها و رفع انتظارات مردم باید اولویت اصلی مدیریت شهری و روستایی کشور باشد، تصریح کرد: لازمه پاسخ منطقی به این انتظارات و کوشش برای اداره مطلوب شهرها و روستاها، اجرای مطالعات کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد وحیدی با بیان مطلب فوق افزود: در دوره جدید فعالیت شورا‌ها و شهرداریها، یک اولویت اصلی ارتقای هویت شهر و روستا و همچنین محله محوری است که این موضوعات از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی برخوردار است و همچنین با سبک زندگی مردم در ارتباط مستقیم بوده و قطعا اجرای پژوهش‌های کاربردی می‌تواند مدیریت شهری و روستایی را در این موضوع یاری نماید.

وی افزود: امروز مردم از مدیریت شهری، معنویت و فضای پرنشاط می‌خواهند، بنابراین باید در این حوزه‌ها یک بازاندیشی صورت پذیرد که قطعا از طریق اجرای مطالعات و پژوهش‌های کاربردی تحقق می‌یابد.

دکتر وحیدی همچنین به سکونت روستائیان در حاشیه شهر‌های بزرگ و تغییر محل زندگی برخی از داخل شهر‌های بزرگ به حاشیه آن‌ها اشاره نمود و گفت: هر دو مورد به مباحث اقتصادی و معیشتی برمی گردد و باید با اجرای پژوهش‌های کاربردی دلایل اینگونه موارد مشخص شود و اینکه علی رغم توسعه خدمات و زیرساخت‌های روستایی چرا مهاجرت‌ها از روستا به شهر‌ها ادامه دارد.

وزیر کشور همچنین برنامه پایدار درآمدی شهر‌ها و تقویت اقتصاد شهر‌ها و تحقق شهر‌های خودکفا را در عصر حاصر با اهمیت و کلیدی برشمرد و گفت: باید از طریق پژوهش‌های کاربردی منابع درآمدی پایدار برای شهر‌ها تعیین شود تا به تراکم فروشی و شهرفروشی که با انتقاد عامه مردم روبروست، پایان دهیم.

وی تصریح کرد: ارتباط مستمر میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری با مدیریت شهری و روستایی لازمه حضور موفق شهر داری‌ها و دهیاری‌ها در گام دوم انقلاب و ارتقای خدمت رسانی به مردم و ورود به چشم انداز‌های جدید کار و فعالیت و اداره مطلوب شهر‌ها و روستاهاست.

بیشتر بخوانید: تاکید وزیر کشور بر حکمرانی استان محور

انتهای پیام/

برچسب ها: احمد وحیدی وزیر کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احمد وحیدی وزیر کشور پژوهش های کاربردی شهرها و روستاها مدیریت شهری وزیر کشور شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است