Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:17:43 GMT

۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۵۷۹

۸ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو با بیان اینکه در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد، افزود: ۸ منطقه آزاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد که تمام تلاش دبیر خانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

وی دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد را از عمده مشکلات موجود و آسیب دیدگی در این مناطق نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با اعمال ماده ۶۵ قانون اداره مناطق آزاد، مدیریت در مناطق آزاد زیر نظر مدیر عامل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به نقض شدن معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و اعمال ارزش افزوده در این مناطق هم اشاره کرد و گفت: این کار باعث شده است تا سرمایه گذاری در این مناطق کمتر شده و بیشتر سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند.

محمد، سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد و گفت: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور و خصوصاً مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای اجراو حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه گذاری، صادرات، اشتغال و مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم کرده‌اند.

وی سرمایه گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: این جوانان پرانرژی علیرغم کاستی‌ها و سو مدیریت دستگاه‌های دولتی همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

مشاور رئیس جمهور، در ادامه با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای امنیتی، عمده مشکلات فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: تداخلات تصمیمات دستگاه‌ها و نگاه جزیره‌ای مانع تولید و صادرات است و باید اصلاح شود.

محمد از پیگیری رئیس جمهور و برخورد با دستگاه‌های متخلف خبر داد و افزود: تمام منابع و اختیارات دستگاه‌های اجرایی در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و تخلف دستگاه‌های اجرایی به شدت پیگیری خواهد شد.

وی رفع مشکلات و درخواست‌های فعالین اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان را خواستار شد و گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی تسهیل سرمایه گذاری و توسعه تجارت است و در این راستا از مسئولین منطقه می‌خواهیم تمام توان خود را بکار ببندند.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو، حجت الاسلام طالبی امام جمعه پلدشت و حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط هم در این نشست با بیان پاره‌ای از مشکلات و کاستی‌های منطقه خواستار کمک و مساعدت مسئولان دبیر خانه مناطق آزاد برای حل این مشکلات شدند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه جهت بازدید از طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری به این منطقه سفر و در مدت حضور در این منطقه از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می‌کند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

کد خبر 5379675

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید محمد شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مناطق آزاد ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران عکس استانها بارش برف شب یلدا ایام فاطمیه لیگ برتر فوتبال ایران سانحه تصادف مناطق آزاد سرمایه گذاری منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم

وضعیت معلمان باتجربه که به صورت خرید خدمت آموزشی، ۱۰ سال است در خراسان جنوبی مشغول فعالیت در موسسات طرف قرارداد با آموزش و پرورش هستند، نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طرح خرید خدمات آموزشی حدود یک دهه است که در کشور در حال اجرا شدن است.

دولت قبل در راستای جبران کمبود معلم در مناطق کم برخوردار و محروم اقدام به اجرای طرحی به نام خرید خدمات آموزشی کرد؛ در این طرح معلم مورد نیاز برای مدارس دوردست توسط شرکت‌ها و موسسات مورد تایید آموزش و پرورش از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های مختلف انتخابات و پس از گذراندن گزینش و مراحل مختلف مورد انتظار توسط ادارات کل آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به سرکلاس‌های درس فرستاده شدند.

این طرح حدود یک دهه است که در کشور اجرایی شده و برخی نیرو‌های جذب شده در این طرح حالا سابقه تدریس حدود یک دهه‌ای در کلاس‌های شلوغ بالای ۳۰ نفر را دارند.

معلمان با تجربه و دوره دیده‌ای که با کمترین حقوق و دستمزد و آن هم تنها ۷ ماه و نیم در یکسال تحصیلی، علاوه بر مشکلات معیشتی و عدم امنیت شغلی با پرداخت‌های نامنظم روبرو هستند که مشکلات فراوانی را برای زندگی این افراد ایجاد کرده است.

یکی از این معلمان خرید خدمات آموزشی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه حدود ۷ سال است که به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی به کلاس درس می‌روم، گفت: هیچگاه حقوق اندک ما توسط موسسه به موقع واریز نشده است، به طوری که تاکنون فقط سه ماه و نیم حقوق دریافت کردیم و مایقی همچنان مانده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی حتی از قانون کارگری هم پایین‌تر است، افزود: سال‌ هاست که مسئولان و دولت‌های مختلف به ما قول و وعده جذب و تبدیل وضعیت را دادند، اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته و همه این وعده‌ها در حد حرف و شعار مانده است، چرا باید من معلم که با آینده سازان کشور سرکار دارم به جای دغدغه تعلیم و تربیت دغدغه کرایه منزل و معیشت داشته باشم.

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه بیشتر همکاران بنده متاهل و دارای فرزند هستند، افزود: شان و منزلت یک معلم نیست که صبح به مدرسه برود و عصر در تاکسی‌های اینترنتی و ... برای تامین معیشت کار کند، کی فرصت مطالعه و آمادگی برای کلاس درس می‌ماند؟

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات آموزشی این استان نیز در گفتگو با دانشجو با گلایه از عدم پرداخت به موقع حقوق ها، گفت: شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش مدارس خصوصی و یا موسسات آموزشی هستند که در تامین منابع مالی مدرسه خود مانده‌اند، این‌ها چطور می‌توانند حقوق ما را تا زمان واریز حقوق‌ها توسط وزارت که معمولا نزدیک اسفند ماه است پرداخت کنند؟

او با اشاره به اینکه چرا در آزمون‌های استخدامی به ازای سنوات خدمت معلمان خرید خدمات آموزشی هیچ امتیازی قائل نشدند، گفت: بنده که هر روز باید هم به کلاس درس بروم و هم برای تامین معیشت شغل دوم داشته باشم، بدون هیچ امتیازی باید با افرادی رقابت کنم که در خانه فرصت خواندن و مطالعه برای آزمون استخدامی دارند؟

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه واقعا از این وضعیت سخت و بغرنج خسته و کلافه شده است، اظهارداشت: همه این‌ها یک طرف مصاحبه‌های روزانه معاونین وزیر آموزش و پرورش که هر روز خبر از تعدیل نیرو‌های خرید خدمات می‌دهند ما را بیشتر آزار می‌دهد و انگیزه را از ما گرفته است.

 

به گزارش دانشجو، وضعیت معیشتی معلمان خرید خدمت آموزشی در مناطق محروم کشور، به واسطه عدم تامین اعتبار به موقع توسط این موسسات برای پرداخت حقوق، در شرایط نامطلوبی قرار دارد و نیاز به تصمیمات منطقی در خصوص تغییر وضعیت این دست از آموزگاران کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم