Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@05:33:22 GMT

ترکیب آب و شکر؛ از قند ایرانی تا قهند هندی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۷۹۴۶

‍‍‍‍‍‍

کله قند در ایران پس از شکسته شدن و تبدیل به قند حبه با چای یا قهوه تلخ مصرف می‌شود، اما این شیرینی در هند به شکل‌های حیوانات و بنا‌های مختلف دیده می‌شود.

خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ترکیب آب و شکر که در ایران کله قند می‌شود در برخی شهر‌های هند به شکل‌های حیوانات و بنا‌های مختلف قهند یا کلانی نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسب، فیل، خروس، حیوانات دیگر و بنا‌های گوناگون اشکالی هستند که هندی‌ها از شکر درست می‌کنند.

این اشکال، یک نوع شیرینی است که نه با چای بلکه بعنوان یک میان وعده مصرف می‌شود.

بچه‌ها در بازی‌های کودکانه خود نیز از آن بهره می‌برند.

در کشورمان کله قند پس از شکسته شدن و تبدیل به قند حبه با چای یا قهوه تلخ مصرف می‌شود. ما البته بیشتر در گذشته آنرا به همدیگر هدیه می‌دادیم هندی‌ها هم این قهند‌ها را به هم اهدا می‌کنند.

کله قند الان بیشتر در سفره‌های عقد ما خودنمایی می‌کند.

خانواده‌های هندو مذهب هم در جشن‌ها و مراسم دینی از این شیرینی بیشتر استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فرمول لاغری با سرکه سیب

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کله قند قند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کله قند قند کله قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • عکس| سردار آزمون در ترکیب رم برای بازی حساس
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم