Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه به ایرنا افزود: به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلای به اُمیکرون هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به‌ ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور از مردم درخواست می کنم که در شب یلدا از دورهمی ها دوری کنند تا شاهد همه گیری کرونا در استان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن، بعد از تزریق دُز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است. پس برای تزریق واکسن در موعد مقرر عجله کنید.

وی اضافه کرد: تزریق دُز سوم باید سرعت بیشتری در استان بگیرد تا میزان ابتلا، ‌نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش یابد.

شکیبا تاکید کرد: باتوجه به شناسایی سویه اُمیکرون کرونا در ایران، با تزریق دُز سوم واکسن و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

وی گفت: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می کند که باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه مراکز منتخب ۱۶ ساعته باید آمادگی کامل را داشته باشند، گفت: تمام مدارس کرمانشاه زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی هستند و باید بازدید از مدارس بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا است و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید این مهم را در سطح استان جدی بگیریم.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۸۷/۸ درصد از جمعیت هدف استان کرمانشاه، دُز اول و ۷۲/۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

قصرشیرین با ۹۶/۱ درصد، دالاهو با ۹۴/۸ درصد و سرپل ذهاب با ۹۴/۷ درصد بیشترین درصد واکسیناسیون را در میان شهرستان‌های استان داشته اند و شهرستان صحنه با ۸۰/۳ درصد در صدر شهرستان‌ها از نظر دریافت دُز دوم واکسن قرار دارد.

هم‌اکنون ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال پنج نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۱۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی