Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید -۱۹  آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در خصوص موارد مشکوک سویه اُمیکرون در استان گفت: از ۳۵ مورد بیمار غربالگری شده در سطح استان، دو مورد مشکوک به اُمیکرون وجود داشت که جهت بررسی بیشتر نمونه‌ها به تهران ارسال و در صورت تایید به عنوان سویه‌های قطعی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه سویه اُمیکرون در کشور وجود دارد افزود: در هفته‌های آتی سویه غالب کرونا در کشور به احتمال زیاد اُمیکرون خواهد بود.

موسوی در ادامه امر واکسیناسیون را به عنوان یک اصل مهم برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون عنوان و اضافه کرد: طبق آمار‌ها ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر از گروه هدف (بالای ۱۲ سال) در استان هنوز واکسن تزریق ننموده اند که این امر نگران کننده است.

وی در ادامه ضمن دعوت از مردم به تزریق واکسن دوز اول، دوم و حتی سوم تصریح نمود: طبق تعریف در صورت تزریق سه دوز واکسن، واکسیناسیون کامل تلقی می‌شود.

دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را اصل مهم دیگر در پیشگیری از اُمیکرون دانست و گفت: استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، شستشوی مرتب دستها، تهویه مناسب مکان‌های سربسته و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمعات، مراسم‌ها و دور همی‌ها از جمله مراسم شب یلدا جزو مواردی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بایستی مدنظر همشهریان قرار گیرد چرا که با دور همی‌های شب یلدا باعث به خطر افتادن جان عزیزانمان می‌شویم.

وی با ذکر این نکته که خطر سویه اُمیکرون جدی است افزود: ایران نودمین کشوری است که سویه اُمیکرون در آن تایید شد، اروپا و کشور‌های آمریکای شمالی قرنطینه‌های خیلی سختی را شروع نمودند و اگر می‌خواهیم به وضعیت قبلی قرنطینه‌ها برنگردیم باید واکسیناسیون و موارد بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیریم.

موسوی در ادامه افزود: افرادی که غربالگری شده و مثبت اعلام می‌شوند قرنطینه باید برای آن‌ها اجرا شود و اجرای کامل قرنطینه را سیستم بهداشت و درمان نظارت و آحاد مردم بایستی اجرا نمایند.

دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی هدف از اجرای قرنطینه را قطع چرخه انتقال عنوان نمود و گفت: با قطع زنجیره انتقال، سلامتی آحاد مردم بعنوان مهمترین امر حفظ می‌شود.

موسوی در نهایت با ذکر این نکته که تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای سنین بالای چهل سال انجام می‌شود تصریح نمود: مراکز تزریق واکسن در استان آذربایجان‌غربی آمادگی کامل برای تزریق حداکثری واکسن به مردم عزیز استان را دارند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا آذربایجان غربی واکسن کرونا ارومیه تزریق واکسن آذربایجان غربی سویه ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور