Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رشید قربانی شامگاه یکشنبه در سیمنار «تاثیر آموزش های هنرستانی بر منطقه ویژه اقتصادی بانه با محوریت تامین نیروی انسانی ماهر»   با بیان اینکه نیروهای آینده مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی بانه در هنرستان های فنی و حرفه و کار و دانش تامین می شود اظهار داشت: در این منطقه واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی راه اندازی می شود و باید نیروی متناسب با این واحدها برای بهره وری بیشتر و کیفیت بالای  کالا و خدمات بکارگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در کشور نیروی کار، زیاد است اما نیروی کار ماهر کم است نیروهای بیکار یا کم سواد هستند و یا از دانش عملی مناسب برخوردار نیستند، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی هم از مهارت لازم بی بهره هستند.

قربانی گفت: هر کشوری از یک الگوی خاص برای کسب مهارت های فنی و حرفه ای تبعیت می کند و الگوی بازار محور و تولید محور موفق ترین الگوهای آموزشی است.

وی اظهار داشت: آموزش های دوره متوسطه و فنی و حرفه ای متناسب با نیاز جامعه نبوده است و اکنون این موضوع یکی از چالش های آموزش و پرورش است که باید راهکاری مناسب بکار گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یاد آور شد: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از طرح های پیشران توسعه استان کردستان است که زمینه را برای سرمایه پذیری و سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، تولیدی و اشتغالزایی برای افراد جویای کار فراهم می کند.
 


۴۶ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند

رییس آموزش و پرورش بانه نیز در این نشست با بیان اینکه بانه پیشران آموزش های حرفه ای استان است، گفت: با توجه به توسعه بازار کار و ایجاد زمینه برای آموزش های فنی و حرفه ای ۴۲ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

اقبال صالحی افزود: اقتصاد مبتنی بر نیروی انسانی جای اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه و منابع مادی را گرفته و سازمان ها و موسساتی که نیروی انسانی کارآمدتر و آماده تری داشته باشند موفق تر هستند.

وی اظهار داشت: هر نوع مهارت آموزشی نمی تواند تربیت حرفه ای را تقویت کند برای رسیدن به تربیت حرفه ای باید توجیه معرفتی مناسبی داشته باشیم، باید مهارت در جریان زندگی کارآموز قرار گیرد و در تار و پود فکری، ذهنی و حرفه ای وی مشخص باشد.

صالحی گفت: نیاز منطقه ویژه اقتصادی بانه با نیروی انسانی ماهر فرصتی را برای توسعه اقتصادی فراهم می کند نیروی انسانی ماهر باید از درون آموزش های کوتاه مدت فنی و حرفه ای و آموزش های بلند مدت هنرستان ها تربیت شود.

وی اضافه کرد: امیداوریم با تنوع رشته ای هنرستان ها با ۱۶۱ رشته کار دانش و ۴۱ رشته فنی و حرفه ای که رشته های متنوع و انعطاف پذیری است نیاز شهرستان را به نیروی کار ماهر تامین کنیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس مهارت اموزی بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مهارت اموزی بانه مدارس مهارت اموزی بانه منطقه ویژه اقتصادی بانه فنی و حرفه ای نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری