Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره زمزمه‌های شنیده شده در مورد تعطیلی چند واحد فولادی در استان اظهار کرد: این واحدهای مشکلاتی دارند که وجود یک مصوبه ملی برای افزایش قیمت برق مصرفی در واحدهای فولادی یکی از آن‌ها است که اگر اجرا شود افزایش ۳۰ درصدی این حامل انرژی را در این واحدها موجب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان به محدودیت ایجاد شده در مصرف برق واحدهای فولادی از تابستان اشاره و تصریح کرد: این محدودیت و افزایش قیمت پیش‌بینی شده برای برق مصرفی در واحدهای فولادی مشکلاتی را برای فعالیت این واحدها ایجاد کرده است.

وی تامین مواد اولیه از بورس با توجه به الزام قانونی که در این مورد وجود دارد را از دیگر مشکلات واحدهای فولادی دانست و افزود: مجموع این مشکلات، فعالیت برخی از واحدهای فولادی فعال در استان را برای مالکان آن‌ها غیرقابل توجیه اقتصادی کرده است و آن‌ها صحبت از تعطیلی واحدهای خود می‌کنند.

فغفوری با تاکید بر اینکه مشکلات عنوان شده از جمله افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین مواد اولیه از بورس و محدودیت ایجاد شده برای مصرف برق در واحدهای فولادی مصوبه‌های کشوری دارند، ادامه داد: حل این مشکلات خارج از اختیارات استانی است و نمی‌توان برای این واحدها در محدوده استان کاری کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با ابراز امیدواری برای کاهش محدودیت‌های مصرف برق در واحدهای فولادی طی چند روز آینده گفت: باید متوجه بود که افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نهایت بر روی قیمت تولیدات این واحدها تاثیر خواهد گذاشت و مابه‌التفاوت قیمت در نهایت باید توسط مصرف کننده جبران شود.

وی تامین مستمر برق مورد نیاز واحدهای فولادی و افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌ها از طریق تعمیر و بهسازی آنها را از راهکارهای کمک به واحدهای تولیدی فولاد عنوان کرد و افزود: همه ما متوجه هستیم که در مورد نیروگاه‌های برق آبی با توجه به وضعیت موجود خیلی نمی‌توان تکیه کرد چرا که فعالیت این نیروگاه‌ها وابسته به وجود آب است.

فغفوری  ترغیب واحدهای تولیدی برای سرمایه‌گذاری تامین برق مصرفی مورد نیاز خود از طریق خرید الکتروموتور، تولید برق خورشیدی و یا نیروگاه‌های گازی را از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش مشکلات واحدهای فولادی دانست و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه موجود بین وزارت نیرو و وزارت صنعت معدن و تجارت تامین گاز واحدهای تولیدی که اقدام به سرمایه‌گذاری برای تامین برق در واحدهای تولیدی خود بکنند به قیمت پالایشگاه‌ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان تعداد واحدهای فولادی فعال در استان را ۱۵ واحد اعلام و تصریح کرد: اغلب واحدهایی که با محدودیت‌های ایجاد شده برای برق دچار مشکل شده‌اند واحدهای ذوب هستند و نوردها مصرف بالایی ندارند.

فغفوری تعداد واحدهای ذوب دارای مشکل را پنج واحد عنوان کرد و گفت: این واحدها بیش از ۲ هزار اشتغال دارند که اغلب آنها به دلیل فرسوده بودن دستگاه‌ها مشکلات بیشتری نسبت به دیگر واحدها دارند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش قیمت زنجان انرژی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان واحدهای فولادی فرسوده واحدهای فولادی صنعت معدن و تجارت واحدهای تولیدی افزایش قیمت نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه