Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:50:04 GMT

۸۰ درصد مدیران خوزستان ناکارآمد یا سیاسی هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۰۲۹

۸۰ درصد مدیران خوزستان ناکارآمد یا سیاسی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان استاندار خوزستان یکشنبه شب در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به مصوبات مربوط به تأمین آب شرب بیان کرد: این مصوبه شامل هفت پروژه آبرسانی است که مهمترین آن طرح غدیر است و ۵۲ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد، این پروژه ظرف دو سال به اتمام می‌رسد در عین حال یک پروژه ضربتی را طراحی کردیم که اجرای آن هشت ماه زمان می‌برد و نزدیک ۳۴ درصد از آن در سه ماه اخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح هم کیفیت آب را افزایش می‌دهد و حجم آب را از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رساند و به عبارتی دو برابر می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه راه شهرسازی در حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای چند راه اصلی در اختیار استان قرار گرفته است یکی از این راه‌ها مرکز استان را به چهارمحال و سپس به اصفهان و مراکز استانی کشور متصل می‌کند که یک طرح راهبردی و بسیار اساسی هم برای توسعه استان و هم کشور به شمار می‌رود، این راه به توسعه تجارت و گردشگری کمک شایانی می‌کند و هزینه‌های حمل و نقل و مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: یک راه دیگر مربوط به شرق استان است که در چند گلوگاه مشکل دارد، برنامه ریزی شده ظرف دو سال تکمیل و آن را به اتمام برسانیم.

تکمیل، تجهیز و احداث ۹ بیمارستان

استاندار خوزستان بیان کرد: در توافقات دولت ۹ بیمارستان در قالب احداث، تجهیز و تکمیل در نقاط مختلف استان مصوب شده است تا ظرف دو سال به اتمام برسد برخی البته برخی از آنها مثل بیمارستان طالقانی آبادان یا مرکز فوق تخصصی قلب خرمشهر حدوداً تکمیل هستند.

وی، تعهدات صنعتی را از دیگر مواردی که در چارچوب مصوبات سند تکمیل شده عنوان کرد و گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها ظرفیت خوبی در استان دارند در مصوبات دولت پایش شده است و وزارت نفت و پتروشیمی‌ها متعهد شده طرح و نقشه راه آن را ظرف دو ماه تهیه کنند و در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: برخی واحدهای صنعتی در استان دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد یا بالاتر هستند که این موارد نیز هم پایش شده که بنا است این واحدهای صنعتی را با اولویت و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به سمت تکمیل شدن سوق دهیم.

خلیلیان، خوزستان را استان نخست در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی برای صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی که اشتغال زاست، ارزش افزوده خوبی به دنبال دارند و در توسعه صادرات کمک کننده هستند یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که ۴۵۰ میلیارد تومان یارانه آن خواهد بود و از طریق تبصره ۱۸ دنبال خواهد

استاندار خوزستان بیان کرد: با اقدامات ضربتی که برای دفع فاضلاب و آب‌های سطحی انجام دادیم و ارتقای تجهیزات مورد نیاز امسال شاهد کاهش ۸۰ درصد مشکلات دو سال اخیر در این زمینه خواهیم بود.

تغییرات مدیریتی

خلیلیان با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی در سطح استان و استانداری بیان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی استان نیازمند این بود که بررسی از شرایط و مدیران داشته باشیم، مدیران در استان دو دسته هستند برخی از آن‌ها مدیران توانمندی هستند که انتصاب شأن سیاسی نبودند، طبیعتاً بر اساس اصل شایسته سالاری باید بتوانیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مدیران استان در حدود ۸۰ درصد از طریق روابط سیاسی منصوب شده‌اند یا توانایی‌های لازم را ندارند به همین خاطر نیز وضعیت استان امروز اینگونه است اگر این مدیران توانایی مدیریت داشتند نباید می‌گذاشتند استان به این وضع برسد.

استاندار خوزستان بخش دیگری از مشکلات مدیریتی استان را ناشی از انفعال دولت قبل خواند و گفت: دولت قبل چشم انتظار کمک خارجی در چهارچوب برجامی بود که به سرانجام نرسید و عملاً هشت سال فرصت‌های کشور از دست رفت و نظام اداری و مدیریتی منفعلی را بر جای گذاشت.

وی با اشاره به آخرین انتصابات در استان گفت: تا کنون پنج فرماندار تغییر کرده است، پنج تا شش فرمانداری استان نیازمند تغییر نیستند چراکه افراد توانمندی هستند که انتصابشان سیاسی نبود و از افراد انقلابی به شمار می‌روند.

خلیلیان افزود: به تدریج در سطح ادارات کل هم تغییرات انجام می‌شود، از پنج معاونت استانداری سه معاونت تاکنون تغییر یافته و یک معاونت دیگر هم در شرف تغییر است.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی و مدیریت منابع آب در استان تاکید کرد: در دولت جدید با سدهایی مواجه شدیم که تقریباً مخزن آن‌ها خالی یا تراز بسیار پایین داشتند زیرا دولت گذشته برای تولید برق در تابستان از محل نیروگاه‌های برق‌آبی اقدام به رهاسازی آب زیادی کرد و عملاً مخازن سدهای را خالی به ما تحویل داد.

تغییر الگو کشت و عبور از تنش آبی

وی افزود: یکی از نخستین اقدامات ما در خشکسالی تغییر الگوی کشت بود، در مهر ماه سطح زیر کشت چغندر قند و کلزا که نیازمند آب بودند را کاهش دادیم و کشاورزان را ترغیب به کشت گندم کردیم، این تغییر الگوی کشت با کمک تشکل‌های کشاورزی و همکاری کشاورزان در شهرهای مختلف انجام شد، موفق شدیم نیاز آبی را برای محصولات کشاورزی به اواخر آبان و آذر منتقل کنیم خوشبختانه با بارندگی‌های اخیر شرایط خشکسالی را مدیریت کردیم و امیدواریم امسال حدود ۱۱ درصد از محصول کشاورزی کشور را در استان تأمین کنیم.

استاندار خوزستان بیمه کشاورزی از طریق خوداظهاری کشاورزان را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: با این اقدام کشاورزان آرامش و اطمینان خاطر یافتند که اگر خسارتی به آنها وارد شود دولت از آن‌ها پشتیبانی و از طریق بیمه محصولات کشاورزی خسارت‌ها را به آنها پرداخت می‌کند.

وی یکی از مشکلات استان خوزستان را طولانی شدن پروژه‌ها برشمرد و گفت: به یاری خداوند مباحث مربوط به باغ موزه‌ها به ویژه باغ موزه شهر اهواز را تسریع و به اتمام خواهیم رساند از سویی نیز این پروژه‌ها را جزو مصوبات سفر نیز گنجانده‌ایم.

خلیلیان در خصوص وضعیت قیمت کالاهای اساسی در استان بیان کرد: بخشی از مسائل و مشکلات این حوزه در سطح ملی مثل ورود کالا به کشور یا هزینه‌های تمام شده در کشور است.

وی با اشاره به وضعیت متروی اهواز گفت: متروی اهواز منتظر رأی دادگاه است، پس از صدور رأی مرحله بعدی را انجام می‌دهیم و تمرکز ما بر فاز نخست مترو خواهد بود بخش قابل توجهی از این پروژه در دولت دهم انجام شده و بنده در دولت دهم از همین پروژه بازدید کرده بودم.

کد خبر 5379782

منبع: مهر

کلیدواژه: صادق خلیلیان استانداری خوزستان دولت سیزدهم ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران عکس استانها بارش برف شب یلدا ایام فاطمیه لیگ برتر فوتبال ایران سانحه تصادف استاندار خوزستان محصولات کشاورزی ظرف دو دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عادل ساری در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان در سالن جلسات هتل فجر اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم، اظهار کرد: بسیج، تعالی معرفتی و نشاط معنوی به عنوان شعار محوری هفته عقیدتی سیاسی انتخاب شده است؛ نظر به اهمیت هفته معلم، مقام معلم یک مقام بی‌بدیل در جامعه است و وظیفه همه ما است که مقام معلم و مربی را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان با بیان اینکه علامه بزرگ شهید مطهری سرآمد همه معلمان و مربیان است، تصریح کرد: امام راحل در خصوص شهید مطهری فرمودند خدمتی که ایشان به انقلاب داشته هیچ شخصی نداشته است؛ آثار ایشان بی‌بدیل است، اندیشه‌های نابی که ایشان به همراه رهبری امامین انقلاب امام راحل و مقام معظم رهبری داشته‌اند، باعث شده در مدت ۴۵ سال گذشته با وجود همه توطئه‌هایی که ضد انقلاب اسلامی صورت گرفته، انقلاب ما از مسیر اصلی خودش منحرف نشود، همچنین باعث شده از دل انقلاب سربازان بزرگی همچو حاج قاسم سلیمانی و برخی معلمانی که در حال فعالیت هستند بیرون آید.

وی افزود: در فتنه‌های اخیر شاهد هجمه‌های دشمنان بودیم که متوجه دانش آموزان شده است و معلمان در مقابل این فتنه‌ها و توطئه‌ها با دست خالی اما با تقوا ایستادگی و مقاومت کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: بزرگترین فتنه‌ای که علیه انقلاب طراحی شده این است که می‌خواهند نسل‌هایی که آینده انقلاب را می‌سازند، وجود نداشته باشند اما معلمان و مربیان، در جامعه نسل‌های آینده انقلاب را می‌سازند.

سرهنگ ساری با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف از جانب سپاه و آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم، عنوان کرد: تشکیل ستاد هفته عقیدتی و معلم در شهرستان‌های خوزستان، ناحیه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های استان از اولین کارهای انجام شده در این راستا است.

وی با بیان اینکه هفته عقیدتی سیاسی تا پیش از این به روز عقیدتی معروف بود و تنها ۱۲ اردیبهشت را به عنوان روز معلم و روز عقیدتی می‌شناختیم، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این هفته در سپاه و آموزش و پرورش دارد از روز عقیدتی سیاسی به هفته عقیدتی سیاسی معروف شده و در این خصوص سپاه به مدت یک هفته از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان بیان کرد: دیدار ماندگار معلمان و مربیان که روز دوازدهم با مقام معظم رهبری سرآمد همه برنامه‌ها است که برای خوزستان ۵۵ سهمیه مربی و معلم در نظر گرفته شده است.

سرهنگ ساری با اشاره به روزشمار هفته عقیدتی سیاسی در بسیج، اظهار کرد: در روز اول که مصادف با هشتم اردیبهشت ماه است در سراسر خوزستان کنفرانس خبری برگزار می‌شود. در روز دوم در سراسر استان برنامه‌هایی نظیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نشست اساتید و معلمان، جلسه‌های تبیین و گفت‌وگو پیرامون حجاب و تجلیل از اساتید و معلمان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نشست‌های تربیتی در تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، محلات و حلقه‌های صالحان که بیشتر به موضوع شعار سال خواهند پرداخت از برنامه‌های روز سوم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: همچنین در مدارس، دانشگاه و مدارس الگوی صالحه که در اختیار سپاه هستند تبیین آثار و خدماتی را که شهید مطهری داشته است، خواهیم داشت؛ همچنین تجلیل از پژوهشگران و نواختن زنگ انشای مطهر در مدارس از دیگر برنامه‌های روز چهارم است؛ سپاه‌های استان و شهرستان در روز پنجم به همراه جمعی از فرهنگیان، مربیان، اساتید بسیجی و اساتید گروه‌های صالحان به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان و ائمه جمعه خواهند رفت.

سرهنگ ساری با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور در مدارس خوزستان زنگ سپاس معلم برای تبیین دستاوردهای انقلاب و جایگاه معلم نواخته خواهد شد، اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا توسط فرهنگیان، بسیجیان، اساتید و مربیان در روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌ها به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است که همراه با قرائت وصیت نامه شهدا خواهد بود؛ البته دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی افزود: در روز آخر هفته، در سراسر مصلی‌های کشور حضور در نماز جمعه به همراه مربیان عقیدتی سیاسی، حلقات صالحان و فرهنگیان انجام می‌شود که در استان مسؤول حوزه نمایندگی و نماینده مقام معظم رهبری در سپاه و در شهرستان‌ها نماینده ولی فقیه در نواحی مقاومت به ایراد سخن خواهند پرداخت.

کد خبر 6090848

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است