Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به این که فعالیت سامانه، بارشی تا روز سه‌شنبه در مناطق غرب و جنوب غرب ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق استان با آب‌گرفتگی روبه‌رو شویم و دستگاه‌های مختلف برای این شرایط در حالت آماده‌باش هستند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: پیش‌بینی شده است شرایط بارش‌ها ادامه داشته باشد و فعالیت این سامانه، بیشتر در مناطق غرب و جنوب غرب و همراه با وزش باد و بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی تا اواخر وقت روز سه‌شنبه خبر داد و افزود: برای روز سه‌شنبه نیز هشدار نارنجی اعلام شده است چون در اکثر مناطق استان به ویژه نیمه شرقی اصفهان، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای به وقوع خواهد پیوست.

توصیه‌های ایمنی برای رویارویی با تندباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، نخستین توصیه برای رویارویی با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده برای منطقه شرقی را استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار دانست و گفت: به شهرداری‌ها نیز ابلاغ شده است که برای پیشگیری از خطر سقوط، درختان فرسوده را هرس کنند و شهروندان نیز بهتر است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و جنوب خودداری کنند.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه نیز به دلیل پیش‌بینی باد شدید، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای مناطق کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برف گیر، توصیه می‌شود در بخش کشاورزی نیز حفاظت از ادوات و تجهیزات کشاورزی در برابر وزش باد و تندبادها، ایمنی سیستم‌های گلخانه‌ها و واحدهای تولید دام و طیور و عدم چرای دام و طیور در ارتفاعات، توصیه‌هایی بود که به بخش‌های گوناگون ابلاغ شده است.

بیشترین بارش‌ها در سمیرم و کوهرنگ / همه راه‌های استان باز است

شیشه فروش درباره فعالیت دستگاه‌های امدادی اظهار کرد: متناسب با این شرایط، دستگاه‌های امدادی نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند، بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در استان داریم که شامل ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، دو هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه و پنج هزار کیلومتر هم راه‌های روستایی است. به ۴۴ راهدارخانه ایجاد شده در این راه‌ها، ابلاغ شده است که تجهیزات امداد زمستانی و همچنین نمک و شن لازم را برای روان سازی جریان عبور و مرور در جاده‌ها، پیش‌بینی کرده و ماشین‌آلات لازم را تجهیز کنند.

وی از استقرار ۷۵۰ نیرو و ماشین آلات راهداری در سراسر استان به ویژه گردنه‌های برف گیر خبر داد و افزود: از روز شنبه تاکنون بیشترین بارش‌ها در منطقه جنوب استان ثبت شده است. سمیرم ۲۱.۵ میلی‌متر بارش و مناطقی مانند پادنای سمیرم نیز ۲۹ میلی‌متر بارندگی داشته و میانگین بارش در مناطق دیگر استان نیز بین ۴ تا ۷ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های نسبتاً خوب در منطقه کوهرنگ خبر داد و گفت: از روز گذشته تاکنون، حدود ۷۸ میلی متر بارندگی در این منطقه ثبت شده است اما تاکنون حادثه‌ای نداشته‌ایم، همه راه‌ها باز هستند و تردد در آن‌ها جریان دارد.

استقرار ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در اصفهان و کاشان

وی با اشاره به استقرار ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در اصفهان و کاشان، ادامه داد: ۴۴ پایگاه هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی، شهرداری‌های استان و حدود ۸۰۰ دهیاری نیز برای مقابله با حوادث احتمالی نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

شیشه فروش اظهار کرد: اداره راه، شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای موظف به بازگشایی مسیر رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوبات از مسیر و حفاظت از مناطق شهری و روستایی در برابر تندبادهایی که تا روز سه‌شنبه به وقوع می‌پیوندد هستند، پیش‌بینی شده تا روز سه‌شنبه که فعالیت این سامانه جوی ادامه می‌یابد، آب‌گرفتگی‌هایی را در برخی مناطق استان داشته باشیم اما آماده‌باش کلی برای رویارویی با سامانه جوی ابلاغ شده است و تاکنون با مشکل یا حادثه خاصی روبه‌رو نشده‌ایم.

کد خبر 543028

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منصور شیشه فروش فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تا روز سه شنبه ابلاغ شده آماده باش پیش بینی میلی متر بارش ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از روز سه شنبه
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور