Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:01:26 GMT

۶۱ هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۲۴۴

۶۱ هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ۶۱ هزار و ۱۰۴ نفر بوده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۳۰ نفر مرد و ۳۸ هزار و ۴۷۴ نفر زن هستند.

او گفت : ۴۸ هزار و ۲۶۰ خانوار دارای سرپرست سالمند بوده که از این تعداد خانوار ۲۵ هزار و ۶۵۶ نفر سالمند زن و ۲۲ هزار و ۶۰۴ نفر مرد سرپرستی خانواده‌ها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب شده و به دلیل شرایط جسمی و سنی که دارند از کارافتاده یا خانه دار بوده و توانایی انجام کار‌های سنگین را ندارند.

رضایی افزود: سالمندان مانند بقیه مددجویان از حمایت‌های کمیته امداد همچون کمک معیشت درمان، اجاره مسکن و… بهره مند می‌شوند.

او گفت: خانوار‌های دارای سرپرست یا افراد سالمند به دلیل شرایط ویژه در اولویت دریافت کمک هزینه‌های درمانی، کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه لوازم بهداشتی، پرداخت وام‌های ودیعه مسکن و.. هستند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان کمیته امداد کمک های مردمی حمایت مالی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد