Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:48:56 GMT

روستای «چشمه جنتی» آب ندارد/ مردم از برکه آب می خورند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۲۷۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 25 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چشمه جنتی یکی از روستاهای محروم شهرستان مُهر در استان فارس و در فاصله حدوداً ۹۰ کیلومتری مرکز شهرستان است. این روستا از توابع بخش اسیر شهرستان مُهر و در منطقه دارالمیزان قرار دارد.

روستای چشمه جنتی، آخرین نقطه آبرسانی منطقه است که آبرسانی از چاه‌های روستای برکه آبی (برکو) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم آبرسانی منطقه فرسوده است و مدام با قطعی آب مواجه می‌شود و این مشکل باعث شده تا اهالی روستا با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

شکستگی لوله و رویش گیاهان

سیدمنصور نسیمی یکی از معتمدین این روستا درباره مشکل بی‌آبی این روستای محروم اظهار کرد: اهالی این روستا برای تهیه آب شرب خود از چاه‌های موجود در روستا استفاده می‌کردند که متأسفانه با نارضایتی مردم، و عدم توجه به حرف این اهالی تمامی هشت چاه موجود پُر شد.

وی در همین زمینه گفت: هم اکنون در این روستا یک چاه آب بیشتر موجود نیست که آب این چاه نیز شور و غیرقابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه آب این روستا از چاه‌های روستای برکه آبی (برکو) و مسیر سه کیلومتری تا این روستا با استفاده از لوله‌های پلی اتیلین طراحی شده، اظهار داشت: عواملی همچون افت فشار آب به دلیل آخر خط قرار داشتن روستا، عبور از زمین‌های کشاورزی (عبور و مرور ادوات کشاورزی و صدمه دیدن شبکه آب)، نشتی قریب به ۳۰ نقطه از شبکه (رویش سبزه‌ها به درون لوله و مسدود شدن مسیر آب) باعث قطعی ۲۰ روزه آب در این روستا شده است.

وی در همین زمینه گفت: شبکه آبرسانی روستا شبکه ای غیراستاندارد است و با ایجاد شبکه جدید و همچنین ایستگاه پمپاژ تقویت فشار آب، مشکل روستای چشمه جنتی و روستاهای مجاور مرتفع خواهد شد.

نسیمی ادامه داد: برای برطرف شدن مشکل فرسودگی لوله‌های آب شرب روستا که اهالی را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده بارها به مسئولان شهرستان مراجعه کرده ایم ولی هیچ اقدامی در این زمینه شکل نگرفت.

مسئولان به روستا سر نمی‌زنند

وی تصریح کرد: عدم سرکشی مسئولان به محرومین این منطقه باعث شده است تا اهالی امیدی به ماندن در این روستا ندارند.

وی گفت: اهالی به ناچار برای آب شرب مدتی است که از آب برکه استفاده می‌کنند که برای مصارف غیرشرب و احشام به کار می‌رود.

نسیمی عنوان کرد: اهالی روستا برای تهیه آب شرب واقعاً در مضیقه‌اند و هرچه به ادارات مختلف مراجعه می‌کنند جواب سربالا می‌شنوند و مدام با گفتن اینکه بودجه و اعتبار نداریم پاسخ‌های تکراری می‌دهند.

نسیمی فعال اجتماعی منطقه دارالمیزان در پایان این را هم تاکید کرد که مشکل بی آبی مختص روستای چشمه جنتی تنها نیست و هم اکنون بیشتر روستاهای منطقه دارالمیزان ازجمله؛ سمنگان، گنبدو، برکه آبی، بلکره و حتی خود روستای دارالمیزان و گاوچاه، کوری بلندو… نیز دچارمشکل هستند که می‌طلبد فکر و چاره‌ای اساسی برای آب منطقه دارالمیزان اندیشیده شود.

کد خبر 5379800

منبع: مهر

کلیدواژه: بی آبی کم آبی شهرستان مهر ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش باران عکس استانها بارش برف شب یلدا ایام فاطمیه لیگ برتر فوتبال ایران سانحه تصادف منطقه دارالمیزان برکه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر

روستای چنار رودخان از توابع شهرستان شفت در استان گیلان است. این روستا در مسیر رودخانه‌ای قرار دارد که با درختان چنار پوشیده شده است. مدتی است اهالی این روستای شاهد نابود کردن طبیعت زیبای آن هستند. به طوری که شن و ماسه از سطح زمین و از پای درختان برداشت می‌کنند و همچنین به قطع درختان مشغول هستند.

این موضوع اهالی را گلایه‌مند کرده و با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

منبع: شهروند خبرنگار - گیلان

بیشتر بخوانید:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه