Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا رضایی دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که برخی دانشگاه‌ها بستر خاصی در فضای مجازی مانند ادوبی کانکت یا اسکای روم برای برگزاری برنامه‌های انجمن‌های علمی قرار نمی‌دهند، اظهار کرد: به همین دلیل، انجمن‌ها برای برگزار جلسات خود که به دلیل کرونا معمولا غیرحضوری بودند با مشکل مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که چند ماه پیش در جلسه‌ای با حضور همه دبیران انجمن علمی مهندسی صنایع، مشکلات انجمن‌ها مطرح شد، افزود: برخی دانشگاه‌ها حتی مانع فعالیت انجمن‌های علمی در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌شدند، در صورتی که معمولا دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند و این بهترین راه برای ارتباط با آن‌ها و اطلاع رسانی‌ است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور با ذکر مثالی یادآور شد: یکی از انجمن‌های علمی قصد داشت دوره اکسل برگزار کند که همزمان با آن سازمانی در دانشگاه هم این دوره را برگزار می‌کرد، به همین دلیل، امور فرهنگی به انجمن علمی اجازه برگزاری دوره را نمی‌داد چون نمی‌خواستند رقیب ایجاد شود. در حالیکه یک مهندس صنایع حتما به اکسل نیاز دارد.

دانشگاه مانع ارتباط انجمن علمی با استادان و سازمان‌های خارج از دانشگاه می‌شود

وی با بیان این که انتخابات سالانه انجمن‌های علمی معمولا به وسیله اتوماسیون انجام می‌شود، گفت: اما متاسفانه برخی دانشگاه‌ها امکان استفاده از اتوماسیون‌ را ندارند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: درست آن است که دبیر انجمن بتواند از طریق اتوماسیون به هر نهادی که در کشور وجود دارد، از رئیس جمهور گرفته تا یک استاد دانشگاه نامه بزند؛ اما برخی دانشگاه‌ها حتی امکان داشتن اتوماسیون را به دبیران نمی‌دهند تا بتوانند به امور فرهنگی دانشگاه خودشان یا استادان نامه بزنند و درخواست مجوز بدهند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور، نداشتن بودجه را یکی دیگر از مشکلات انجمن‌های علمی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد من در انجمن‌ها این بود که شبکه‌سازی قوی‌ای انجام دادم. در حالی که برخی دانشگاه‌ها اجازه همکاری انجمن‌ها با یکدیگر را به بهانه جنسیت یا مواردی از این دست نمی‌دادند.

انتهای پیام/                                                         

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1122539 برچسب‌ها انجمن علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انجمن علمی برخی دانشگاه ها انجمن های علمی مهندسی صنایع انجمن علمی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد